I want to, I really do!

Söndag idag och jag vill verkligen, då menar jag verkligen, åka in till IKEA. Jag vill köpa ett skrivbord, matta och stol åt Emilia, så att Evelina kan ha det lilla bordet och stolarna och lillmattan i sitt rum istället. Så vill jag köpa bokhylla och lampa till Evelinas rum. Måste verkligen få ordning på Evelinas rum nån gång. Än så länge har hon ju bara sin spjälsäng där, så står Fredriks stora databord och lite dataprylar kvar där inne också. Flickstackar'n lär ju ha någonstans att vara hon med! :-) Har så mycket planer! Och det bästa är, att fast vi inte har några pengar just nu, så har vi ju sparat alla barnens pengar dom fått i julklapp och present till just såna här saker! Så till just detta finns det faktiskt pengar! Vi har alltid önskat oss pengar åt barnen, så vi kan köpa möbler osv till dom istället för att släkten ska gå och bestämma åt oss. Vi vill gärna inreda själva.. ^^

Evelina sover, men jag hörde henne gny alldeles nyss så hon håller väl på att vakna. Fredrik är ute och åker moppe med Emilia. Dom skulle till Prix bland annat och köpa citroner, ikväll ska jag påbörja rabarbersaft! Den ska ju stå och dra sig i 4 dagar innan man kan göra klart den helt. Hemmagjord rabarbersaft är så himla gott och väldigt läskande!

Nu ska jag ta och ringa hem herr'n och dotter'n, sen kleta smink i fejset och åka och rösta och förhoppningsvis lämna barnen hos farmor och farfar sin, så vi kan åka till IKEA i lugn och ro! :-D

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag märkte det igår när jag började läsa. Tyvärr så ska man ju upp till jobbet i ottan så jag la snällt ifrån mig boken vid tio tiden. Jag får sträckläsa i helgen när ajg är barnledig. Det är ju Anders helg.

2009-06-10 @ 08:03:32
URL: http://sophiemaria.blogg.se/
Postat av: kalsongmorsan

Min syster bor också precis utanför, tror jag? vinddraget tror jag gatan heter :P

2009-06-12 @ 12:40:07
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Linda

Har du givit upp bloggen ? :/

2009-06-15 @ 11:09:20
URL: http://lindapernilla.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0