Åldersgräns på tuggummi..?

Jag och Emilia har nyss smällt i oss 2 stycken sockerkringlor var, med saft till. Nyttigt va? Äsch, ibland får man vara onyttig, även om det är mitt i veckan. Det äts ju aldrig godis här hemma, så då kan man ju lyxa till det med nån kaka eller så ibland istället. Eller jaaa, jag och Fredrik äter väl godis, men nu menade jag ju Emilia :-P
Funderat lite på det här med tuggummi. Emilia är jättesugen på tuggummi och vill så gärna ha när hon ser nån tugga. Jag tycker att hon är för liten, onödigt att ge egentligen ju..Men jag har ju sett barn i samma ålder och t.o.m yngre som tuggat. Vad tycker ni, är 3 år för litet för att tugga tuggummi? Usch, tänk när det fastnar i håret..På kläder..Jaa överallt utom där det ska vara. Kan tänka mig att det lätt kan bli så när barn ska ha tuggummi..

Om 1½ timme ska vi iväg på husvisning. Få se vad man får för hus för 1,6 mille i Barrsätra då. Ser ju bra ut på korten och det finns ju pool, men en sak har jag då lärt mig. Dom är proffs på att knäppa kort i såna vinklar så det ser stort och fint ut på bilderna, men egentligen är det litet och skabbigt. Så det är lika spännande varje gång! Sen vet inte jag om pool är så bra egentligen heller..Drygt att hålla på med och det känns ju lite nervigt när man har småbarn..Springa och passa hela tiden så dom inte trillar i..Helst skulle vi nog vilja bygga nytt..Köpa en tomt och sätta upp ett hus så man får det precis som man vill. Skiljer inte så jättemycket pengamässigt ändå så. Men det där med hus ligger ju en bit in i framtiden ändå, så vi hinner väl säkert ändra oss en och två gånger till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0