Amning del 2

Kan ju för förtydliga lite från det förra inlägget om amning.
Självklart väljer alla hur dom vill göra och ersättning är absolut ett bra alternativ till amning. Jag är inte en sån som tycker illa om dom som inte ammar, definitivt inte. Hade mina barn ätit normalt så hade jag absolut inte ammat så länge heller. Max 1 år sa jag tidigare innan jag fick barn. Men det är väldigt lätt att säga i förväg. Nu var det ju så att Emilia vägrade äta annat än tutt innan hon blev 10 månader, så det var först då som hon godkände smakportioner. Sen ville hon delammas ända tills 1½-års ålder. Inget jag hade räknat med, och inget som gick att göra så mycket åt. Evelina är i stort sett likadan. Hon godkände smakportioner vid ca 9 månaders ålder, men vi har fortfarande inte kunnat byta ut nåt mål än, för hon äter inte tillräckligt mycket för att bli mätt. Hon tröttnar före. Inte heller nåt jag räknat med och som inte går att göra nåt åt. BVC har inga tips att ge så det är bara att stå ut. Men nu var det ju inte det som inlägget handlade om. Jag var bara nyfiken på hur ofta andras barn har varit sjuka och hur länge dom ammats, då jag flera ggr fått höra att Emilia är sjuk så sällan just för att jag ammade henne länge. Absolut inget klankande på dom som inte ammat länge eller inte alls. Och absolut inget "åh vad jag är duktig som har ammat länge, gör som jaaaag!" heller. Bara ren nyfikenhet, helt enkelt..Så att ingen missuppfattar, eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0