BVC & öppna

Hade ju tid på BVC imorse 09:30. Tror ni vi kom i tid? Nej knappast. Fast vi vaknade 07. Helt otroligt! Tänk att det inte spelar nån roll när man kliver upp, man kommer sent iväg nästan jämt ändå. Imorse vägrade Emilia klä på sig och Evelina bajsade precis när vi skulle gå. Sällan. Kom 20 minuter för sent, men det gjorde inget sa hon. Tur det då!
Emilia fick börja med sin 3-årskontroll. Det gick jättebra! Hon klarade alla "test" galant. Dom kollar ju språkutvecklingen vid 3 år, och den var det då inga problem med. Haha! Hon vägde 14,2 kilo och var 97,3 cm lång ca. Svårt att mäta när dom står upp, sjunker gärna ihop lite då. Så hon kanske är liiiite längre egentligen.
Evelina vägde åh få se om jag kommer ihåg nu..8290 vägde hon och så var hon 75,2 cm lång. Så hon har ju gått upp lite över ett halvt kilo sen sist, fast hon i stort sett bara äter tutt. Det är ju bra!
Efteråt gick vi över till öppna förskolan. Där träffade vi på Jenny med Noah och Lilly, och Emilias dagiskompis Max med sin mamma och sina tvillingbröder. Trevligt! Emilia gjorde ett pärlhalsband och sprang runt och lekte med det mesta, Evelina traskade runt och tuggade på de olika leksakerna, hehe. Sen fikade vi en snabbis innan dom stängde och det var dags att gå hela långa dryga vägen hem. Käkade sen lunch när vi kom hem, Evelina sov. Jaa sen har det inte hänt så mycket mer. Försökte städa, men ju mer jag plockade, desto mer drog ungarna fram så jag gav upp.
Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska höra av sig. Hon skulle höra av sig när det närmade sig matdags, vilket är snart. Får se om vi ska laga nåt tillsammans, så man slipper äta själv. Eller ja själv är jag ju inte, barnen är ju hemma, men jag saknar vuxet sällskap ^^
Ikväll hoppas jag ungarna somnar ganska smärtfritt, så jag får slänga mig i soffan med min stooooora godispåse!! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0