Dagens i-landsproblem

Nu har jag sån där panik igen..Panik över att inte ha några kläder! Gått igenom min garderob, jag har 2 par jeans som jag använder. Dom sitter inte bra, men det är det enda jag har. Har inte köpt nya byxor sen 2003. Har ett par leggings, som jag såklart har tappat bort..Har 2 par klänningar. Dom är rätt okej, men trist att alltid ha samma på sig..? Nån tunika har jag, sen bara vanliga trista kortärmade tröjor, barnvänliga tröjor. Jag har bara mammakläder! Kläder som sitter sisådär, som jag faktiskt inte känner mig bekväm i. Suck..Jag vill ha fler leggings, nån ny klänning, nån kjol, lite tunikor, nya tröjor, definitivt nya byxor..Nya skor behövs med, bekväma skor typ gympadojjor, med högt skaft. Gärna Reebok Hi, så jag kan ha mina specialdesignade iläggsulor i så jag slipper mer ont. Jag hatar det här, hatar att inte känna mig bekväm och fin i nåt jag har på mig, hatar att inte kunna köpa nytt. Ge mig ett jobb för fan..! Eller ge mig kläder, haha..Kanske man ska ta och slänga upp en alldeles egen Jaba-container utanför här, se om det dimper ner nå fina plagg. Det är just i såna här situationer som jag önskar jag hade haft en storasyster som jag kunnat ärva och låna av. Gud så praktiskt! Den enda jag ärver av nu är ju mamma, och jag menar, hennes kläder är ju mer mammakläder än vad mina är. Tänk om man kunde vinna på lotto, så man kunde gå och shoppa lite nytt. Då skulle jag må bra! Men samtidigt så ska man väl vara glad över att man har några kläder överhuvudtaget. Men jag måste nog rensa i min garderob igen snart iaf. För nu har jag ju gått ner i vikt, som jag dumt nog inte trodde jag skulle göra efter förlossningen, så nu sitter det mesta som skit på mig. Dumt att ha en hel garderob full med kläder när man ändå inte ens kan ha hälften. Men så sorgsen man kommer bli sen varje gång man öppnar garderoben och det gapar tomt..Fan jag blir så jäkla avis på alla som skriver om sina nya fynd dom gjort och lägger upp massa bilder på helt underbara kläder! Jag älskar kläder, jag vill också! Buhu, visst är det synd om mig?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Javisst det är jättesynd om dig...



Förstår inte att ni verkar ha så dåligt ställt! Vi verkar ha liknande inkomstsituation som ni, ett jobb, en bil, en lägenhet, två kids. Och vi klarar oss fint!



Sitter ni en skuldträsket, eller varför klarar har du aldrig råd med kläder, smink och likanande? Inte för att jag kan råshopppa, men 500:- till mig själv kan jag då hitta i månaden!



Ta och undersök vad pengarna går till! Skiriv kassabok eler samla ihop alla kvitton från en månad!

2009-03-30 @ 16:52:06
Postat av: Linda

Ja om ändå 500:- kunde räcka till ngt, det gör det inte.... Det är svårt att få pengarna att räcka till :( Vi är två, Tom tjänar inte bra för sitt jobb men ok det är ett normalt betalt jobb, jag är egenföretagare. Tar inte ut en normal lön men den är inte såå dålig och har förmodligen mer än en som går hemma och är mammaledig. Men vi klarar oss iaf inte en hel månad. Förstår inte, vi har ett matkonto på 5000:- och då är vi två. Ja visst har vi Alicia oftast en gång i veckan men hur mycket äter hon? det påverkar då inte våran ekonomi.. det handlar väl om att prioritera, men jag vill inte prioritera mat osv. Vi festar inte, reser inte mm mm mm.. Förstår dig helt Angelica, jag vill oxå ha pengar. Massor... Vad ska vi hitta på?? Måste ha kläder jag å.. Sen tycker jag att det är svårt att handla, svårt att hitta rätt storlek osv... Bläää

2009-03-31 @ 10:04:43
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0