Första festen på 4 år

Ska passa på att skriva lite om helgen nu när Evelina sover och Emilia tittar på film.

Hela lördag förmiddag och eftermiddag gick åt till att packa alla grejer som skulle med ut till Årsunda och till att göra oss klara. Det är verkligen mycket saker som ska med när man ska åka någonstans med 2 barn! Mest saker år Evelina då, puré, välling, gröt, nappflaska, blöjor, resesäng, tvättservetter osv..Hade en hel A4-sida full med saker som skulle med. Men då lära vi ta med egna kuddar och täcken med, därför det vart så mycket. Hela bilen var full, för en enda natt! Tänk sen när man ska åka på semester och vara borta typ en vecka, haha..Så skulle ju katten med också, så han skulle slippa vara hemma själv, och så hoppades vi ju lite på att han skulle få vara kvar där sen hehe..
Vi åkte iaf hemifrån vid 17:00 ungefär och fick mat när vi kom fram till Fredriks föräldrar. Jag och Fredrik åt inte så mycket dock, då vi skulle få mat när vi kom till festen också. Jag hade sån himla mensvärk så jag ville bara gå och dö. Hade glömt bort att det var så jobbigt! Som jag skrev tidigare så har jag en enorm mensvärk, det känns precis som värkar när man ska föda barn, sådär som det känns i början innan det börjar trycka på neråt. Fast med mensvärk så får man ju inga pauser utan det håller i sig hela tiden. Nästan så jag trodde jag skulle föda igen där ett tag. Humöret var inte på topp då kan jag säga, så typiskt att första mensen bestämmer sig för att komma just samma dag som första festen.
Sen till nästa problem. Vi brukar natta barnen 20:00. Festen började 20:00. Var lite nervösa där ett tag att det skulle ta hundra år att få dom i säng, men det gick jättebra, fast vi började natta dom tidigare så somnade dom på en gång. Fredriks pappa skjutsade oss till festlokalen och vi kom bara 5 minuter sent. Men det gjorde inget alls, för vi var bland dom första som kom, haha. Fick en välkomstdrink som smakade vin. Jag tycker inte om vin så jag fick tvinga i mig den. Men frukten var god iaf, haha! Minglade lite fram tills det var dags att sätta sig till bords. Det var dukat för 40 personer, men jag kände nog bara 7 stycken tror jag. Maten var jättegod! Toast skagen till förrätt, rostade rotsaker med kyckling och fläskfilé till huvudrätt och marängtårta med hallon till efterätt. Så var det ju vin och öl till maten, plus snaps, men jag dricker ju ingetdera så jag tog en Bacardi breezer och en cider från våran egen spritkasse istället. Fredrik fick beslutsångest och det slutade med att han satt med både öl, cider, vin, snaps och drink :-P Det sjöngs massor vid matbordet med, trevlig stämning som fan!
Efter maten var det såklart supa järnet som gällde, men många försvann vidare in till Sandviken för att gå på andra fester och på Porrkestern som spelade. Vi som var kvar hade iaf trevligt och jag säger då bara det att vissa folk är då inte kloka! Hade oturen att få se en naken Lars också som av någon anledning bestämde sig för att strippa!
Vi ringde efter skjuts hem vid 01:30. Då var jag trött som ett as! Jag brukar ju gå och lägga mig senast 23:00 i vanliga fall och har så gjort i flera år nu, så jag kände redan när klockan närmade sig 22:30 att jag var redo för sängen, haha..Under kvällen fick jag iaf i mig 2 cider, 2 groggar och 1 drink, men jag vart inte full. Det enda jag fick var huvudvärk, haha. Knappt jag var lullig. Ganska bra ändå med tanke på att det ändå var 4 år sedan sist jag drack. Trodde ju jag skulle bli full bara av att lukta på kapsylen till cidern! Inte var det särskilt gott heller, hua..Kommer nog inte bli mycket festande för mig framöver, men nån gång går man väl ut och tvingar i sig lite alkohol, haha. Om inte annat bara för det trevliga sällskapets skull!
Natten blev lite dryg den med. Gick jättebra med ungarna så länge vi var borta. Evelina hade vaknat en gång men somnat om på en gång då Fredriks mamma gick upp. Men sen klockan 03:00 vaknade Emilia och var jätteledsen för Fredrik snarkade så mycket. Dom två sov i ett rum och jag och Evelina i ett annat. Jag gick in och vände på Fredrik då han snarkar mindre på sidan, men klockan 04:00 vaknade Emilia igen och då fick hon komma och lägga sig med mig. Klockan 05:00 vaknade Evelina och ville inte sova mer i sin resesäng, så då fick hon också komma och lägga sig med mig. Så vi 3 tjejer låg och trängdes tillsammans i en 90-säng! Trångt med mysigt ^^ Blev ju inte mycket sömn för mig då, så Fredriks mamma sa åt mig att gå och lägga mig igen på morgonen så skulle hon ta hand om barnen. Så snällt så! Jag blev väckt klockan 14:00!!! Gud, lite väl länge som dom lät mig sova..Haha..Fick våfflor när jag klev upp, sen blev jag beordrad till soffan för att fortsätta vila, hehe..Vi kom inte hem igen förrens vid 20:00 på kvällen, sen kvällsmat och sen bums i säng för barnen. Fredrik mamma sa även att nu när vi vet att det går bra att sova borta så var det bara att säga till så skulle dom ta barnen om vi ville göra nåt. Även om vi bara ville gå på bio eller ut och äta, så skulle dom komma hem hit och sitta här medans barnen sov och vi var borta. Det uppskattas, kanske vi kan göra lite mer saker tillsammans. Inte ofta vi gör det, jag och Fredrik.

Kommentarer
Postat av: Cina Lindberg

Men gud vad glad jag blir när jag läser och ser att allt (nästan) gick bra! Och att du fick vila sen oxå! =D Nu kan vi kanske äntligen gå ut och ta den där drinken. =P

2009-03-30 @ 16:40:12
URL: http://cinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0