Laga mat

God förmiddag! Inatt har jag fått sova ganska bra, men tametusan jag är nästan tröttare än vanligt!? Haha, tänk att det är då aldrig bra ^^

Åkte och handlade igår kväll med brorsan och Fredrik ringde precis när vi kommit iväg och berättade att Evelina hade vaknat. Bajsnödig. Ja efter det ville hon inte somna om. Tänk att hon aldrig vill somna om efter just en bajsblöja. Antar att hon hinner vakna till alldeles för mycket när man måste ta ner henne och tända lyset och krångla med tvätt av rumpa. Kanske man ska börja använda sig av pannlampan när man byter nattblöja? Haha, det skulle se ut va?
Rakade av brorsan håret efter shoppingen. Han ska till tjejen sin i Göteborg torsdag till tisdag, då måste han ju vara snygg! Han passar verkligen i rakat, han ska inte ha hår! Så är det bara! :-) Och ska han ha hår så ska han ha väldigt kort, bara lite spret liksom som är stylat med hårgele. Det har jag bestämt! Systeryster bestämmer allt ^^
När jag kom hem sen var klockan strax efter 22. Såg direkt att Evelina var trött, såklart, så jag tog med henne upp och hon somnade på en gång. Fredrik kan verkligen inte få henne att somna om. Så många ggr som vi försökt nu, men hon somnar aldrig om, aldrig! Sen när jag tar över somnar hon på en gång. Hmm..Mammig unge eller vad? Fast på dagarna är det pappa som gäller, när han är hemma alltså. Så fort han kliver innanför dörren så går hon till honom med utsträckta armar och vill kramas, så sött ^^

Det jag ville berätta idag var att jag har börjat tycka det är ganska roligt att laga mat och baka. Har hittat en jättebra hemsida, eller blogg egentligen, med massa jättebra recept! http://kryddburken.wordpress.com Där under kategorierna kan man, som jag gjorde igår, till exempel gå in under färs och få fram en massa olika recept på mat med färs. Jättebra! Jag provade på att göra köttbullar i ugn. Jättegott blev det! Ikväll ska jag använda mig av ett recept med korv, en variant av mac and cheese. Så kul att prova på lite nytt och så är det ju bra när man som jag inte har nån fantasi alls, kan titta vad man har i frysen och sen använda sig av hemsidan för att få fram recept med just den ingrediensen. Passar mig jättebra! Och jag tror Fredrik tycker det är lite roligt att komma hem från jobbet och få äta lite nya goda maträtter också. Han tycker det är ganska spännande! "Ohh vad blir det för gott idag då?", är bland det första han säger när han kliver innanför dörren ^^ Då är det faktiskt roligt att laga mat, när det uppskattas så! Har ni nåt favoritrecept som ni vill dela med er av?

Riktigt slaskigt och drygt väder idag förresten. Värre lär det väl bli under dagen förstår jag, om det fortsätter vara massa plusgrader. Halt som fan var det på vissa ställen imorse med, dom ställena som fortfarande inte hunnit slaska till sig. T.ex. backen ner till Emilias dagis. Jag stod helt still och bara gled ner med vagnen. Läskigt..Nån som hört talas om att sanda...?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker också det är roligt med matlagning och bakning, om man lagar till ngn mer än sig själv alltså. Orkar aldrig lägga ner ngn energi på maten om jag är ensam.

Visst är det bra med internet och bloggar där man får massor av tips och recept?! Fattar itne hur de gjorde "förr i tiden" .. Haha ;)

2009-03-04 @ 11:22:14
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Kenny

Haha, ja men vi har då olika smaker. jag älskar ju Bullterriers utseende. de som ser ut som de svalt en träsko. Det kan ju inte många riktigt förstå heller.

2009-03-04 @ 23:03:09
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0