I'm a supermodel

Så har en hel vecka gått igen. Känns som att tiden bara springer iväg, men ändå händer ingenting. Känns inte som vi har kommit ett steg närmare sommar alls. Jag vill ha bort all snö! Snart april, då ska det inte vara snö, så det så..! Kommer ihåg förra året i april, då var man höggravid..Gick ute och rensade buskar i solen, utan jacka! Så skönt var det då..Men det kommer väl. Imorgon natt ska man visst ändra till sommartid också, det visste inte jag. Men nu vet jag!

Hittills idag har det inte hänt mycket. Vaknat och gjort oss klara, handlat lite, ätit och nu sover Evelina, Emilia tittar på film på sitt rum och jag sitter ju här. Kollade mitt konto för att se hur mycket pengar jag fick från FK nu när jag är sjukskriven. Alltid lika roligt att logga in och se att man inte fått ett öre. Ringde upp och fick svaret att mina pengar kunde dröja 1 till 5 veckor. Jaha..Kul. Ska det ta sån himla tid för FK att få ut pengarna!? Alltid samma sak. Tänk om FK nån gång kunde överraska och fungera felfritt. Men nej då, FK och Arbetsförmedlingen, det är då två stycken som alltid ska krångla det. Får se hur vi löser det här nu då. Vi som är i stort behov av att storhandla, för nu gapar både kyl, frys och skafferi tomt. Likaså plånkan..Gah!

Ikväll måste jag verkligen föra över massa kort från mobilen till datorn. Har ca 350 kort på mobilen nu..Känns som det är lite mycket..! Måste ju få plats men många nya imorgon när det är fest! :-) Lägger väl upp en länk här sen till min bilddagbok, om det är någon som vill kika på lite kort.
Var ju ett tag sen det var nåt kort med här också. Satt nyss och roade mig själv med att ta massa fjortiskort på mig själv. Ni vet, såna där kort som man ser hos de flesta tjejer runt 15 år där dom plutar allt dom kan med läpparna och försöker se sexiga ut, så knäpper dom från sidan eller uppifrån. Ganska kul, haha..Men jag blir inte bra på kort :-P Annars så är idag en ganska bra dag utseendemässigt. Hittade en gammal foundation och ett puder som jag provade, så la jag på ögonskugga och massa kajal och vips så kände jag mig ganska snygg! Det är inte ofta.
Förresten, på tal om kort och att känna sig snygg. Fick ett mejl från en kille som jobbade som fotograf och han ville ha med mig i nå projekt. Artistic nudity. Haha, tror jag skippar det va! Nog för att hans kort var väldigt fina och så, men njae..Det är nog inte min grej det där! Har en kompis dock som är fotomodell och som gör lite såna bilder ibland, hon blir skitbra på kort!
Ni kan ju ta en titt HÄR om ni vill kika!
Måste ju säga, att modellerna på denna agentur, jag älskar deras stil! För er som inte visste, så kan jag berätta att jag själv en gång i tiden har varit lite mer "extrem" i min stil också. Vet inte riktigt varför jag slutade..Och blev "normal". Sminkningen kan jag fortfarande överdriva litegrann ibland, älskar massa smink. Men klädstilen är ju inte direkt utstickande. Gillade inte direkt uppmärksamheten man fick när man stack ut sådär, men skitsnyggt, det är det ju! Fast det tycker inte Fredrik ^^ Ni som kände mig på tiden i Bj, ni kanske minns hur jag såg ut då? Tyvärr finns inga kort så jag kan visa..Men allt var svart, håret, sminket och kläderna!  Nä oj vad långt det här blev nu då :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0