Godmorning sunshine

Tisdag morgon, men det känns som måndag.
Evelina vaknade strax efter 05:00 imorse och ville inte sova mer. Det ville inte jag gå med på, så jag tog med henne till våran säng och la henne på mitt bröst. Där somnade hon tillslut. Mysigt ju!
07:30 kom Emilia in och väckte oss, båda barnen på strålande humör. Skönt, hela dagen blir förstörd när dom kliver upp och skriker, grinar och bråkar det första dom gör.
Kom iväg till dagis i tid, med matsäck packad. Alltid utflykt på tisdag med dagis. Det tycker jag är bra, och barnen älskar det. Evelina somnade i vagnen på vägen hem så hon sussar utanför nu.
Själv sitter jag här med mensvärk. Jäkla onödigt..Måste ringa till min barnmorska och boka tid för prev.medel-samtal. Blir nog p-spruta eller p-stav, men lutar mer åt sprutan. Inga piller iaf, jag är för glömsk för sånt. Spiral gick ju inte att sätta sist jag försökte, vill inte prova igen. Spruta blir nog bra, det hade mamma ett tag och hon var nöjd. Slapp mensen och allt. Så kan man ju gå upp i vikt av den med, kan ju bli bra det. Trött på att vara en benget.

Idag klockan 14:40 ska vi besikta bilen. Intressant. Vi har ju iaf bytt bromsarna nu som slutade funka helt efter reparationen på verkstan. Himla skumt, man tycker ju att bilen borde komma tillbaka bättre, inte med fler fel. Den borde gå igenom besiktningen iaf. Möjligtvis att dom klagar på däcken, men det ska köpas nya till nästa vinter.
Försöker få Fredrik att ta cykeln till jobbet istället för bilen, för han klagar över att han behöver mer motion och att bensinräkningen alltid är så hög. Då passar det ju jättebra att cykla till jobbet! Men han är för lat, haha. Jag tror iaf att bara han kommit igång så skulle han tycka det var skönt. Få lite motion och så blir man ju piggare när man får röra lite på sig i den friska luften. Jag cyklade ju till bussen varje morgon fast jag var höggravid jag, inga problem! Bara skönt och barnmorskan tyckte det var bra att jag rörde på mig. Bra för både mig och bebis.

Nej..Kanske man ska ta och göra nåt annat. Vet inte vad dock. Städa känns inte så lockande fast det är i stort behov av en stoooor städning..Hm..Slänga i en tvättmaskin kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0