Blöööh..!

Usch, vilka dryga dagar det har varit..!
Först av allt, försäkringskassan är ena jävla idioter! Som ni säkert vet sedan tidigare om ni läst min blogg ett tag, så väntar jag på pengar därifrån för min sjukskrivning. Läkaren fick veta för över 1 månad sedan att FK ville ha in kompletteringar innan dom betalade ut något. Hon skulle skicka dom på en gång sa hon, vilket hon sen inte gjorde. Jag har ringt till HC och bett dom lämna meddelande åt henne eftersom hon själv varit på semester! Jag har säkert ringt 7 ggr under den här månaden. Har varje gång därefter ringt till FK och sagt att läkaren inte går att få tag på men att hon lovat skicka kompletteringarna. FK lovade då att förlänga handläggningstiden tills dess att dessa kom in. I tisdags fick jag kompletteringarna, då hade läkarjäveln kommit hem från semestern. Ingen ursäkt för att hon inte skickat dom när hon egentligen skulle..Jag sa som det var att FK var väldigt irriterade på att det tagit sån lång tid. Jaha fick jag till svar.
Iaf, åkte ner till FK och skulle lämna in kompletteringarna. Fick världens chock när jag fick reda på att dom redan stängt ner ärendet då kompletteringar aldrig inkom! Fast det till och med står i deras papper som dom har där, att dom lovat att vänta på dem! Tanten jag pratade med tyckte det var väldigt konstigt att dom gjort så. Jag bröt ihop och började gråta, när ska allt sluta skita sig!? Vi behöver pengarna för att kunna betala räkningar och köpa mat! Hon kunde iaf inget göra, mer än att hjälpa mig att skriva en överklagan. Väntetiden på att detta ska behandlas klart är 12 veckor..12 VECKOR!!! Fy fan säger jag bara. Så vi får alltså vänta mer än 12 veckor innan vi ens kommer att få några pengar, bara för att dom inte höll sitt löfte. Tack för det!! Frågade lite irriterat hur i hela friden vi skulle klara oss fram tills dess. Till svar fick jag
- Ja i värsta fall får ni väl separera och ta varsitt boende och få hjälp av soc på varsitt håll...
VA!?! Skämtar ni med mig eller?! FK sitter alltså och uppmanar en till att splittra sin familj, bara för att dom gjort ett misstag! Helt jävla sanslöst! Vet fan inte vart vi ska ta vägen nu alltså..

För det andra så har Fredrik "haft mens" i två dagar nu och bara kläcker ur sig massa konstiga saker. Orka med sånt!? Nej verkligen inte..Usch..

Imorgon ska jag nog hem till min Dennis iaf, kolla på skräckfilm och spy galla över allt skit. Behöver komma ut och skratta lite nu och Dennis får mig alltid att skratta, för vi är lika korkade! :-P Förresten, alla borde ha en homosexuell vän! Så det så..

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej! Ja jag var inne med Linnéa när Christopher tog Emilia.

Dom ville inte heller riktigt sitta still efter pausen men det gick bra med lite övertalning. hehe :) Emilia ville helst av allt gå ner på scenen hon :p haha.

Fan vilka idioter FK är, jag känner inte mkt för dom jag heller, dom är helt skadad. Jag har också haft problem med dom kan jag säga. Jag tycker verkligen synd om er.

Sköt om er! Kram

2009-05-22 @ 22:46:10
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/
Postat av: Linda

På måndag är det du som antingen kontaktar tidningen på en gång så att de skriver om allt eller så ringer du fk och säger att du gör det om de inte fixar det där på en vecka. Då kommer det att hända grejor. Säkert. De vill inte ha en massa skriverier... Gör det!!!!!

2009-05-22 @ 22:54:43
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Madde

men gud vilka puckon.. men.. hur mycket pengar handlar det om egentligen om man får fråga? Låter som jätte mycket pengar eftersom man måste gå så långt att separera? A-kassan då har inte dem börjat ge ut pengar ännu? Hoppas att allt ordnar sig!

2009-05-23 @ 09:07:54
URL: http://densvartasvalan.blogagratis.se
Postat av: Anonym

hej.

Helt sjukt låter detta! Jag tycker du tar och ringer tidningen börja med lokaltidningen sen tar du aftonbladet eller liknande, då ska du se att de att sätter fart, kan inte behöva gåtill såhär!!

Dom kan rundgå dom orkar bara inte därför säger dom inget tror jag. RING TIDNINGEN så ska du se att de kommer igång!

2009-05-23 @ 09:28:55
Postat av: Titti (morsan55 på lunar)

Jag hatar verkligen FK.Jag tog advokat mot dom och han vann mitt mål.Är man med i reumatikerförbundet så får man anlita en advokat gratis som hjälper en.

2009-05-23 @ 12:12:19
Postat av: Maria Norlin

Ja, gör som fler säger här Kontakta tidningen!! De ska inte få behandla människor precis som de vill, usch! Stackars dig! Hoppas det löser sig snart! Kram!

2009-05-23 @ 14:13:20
Postat av: Ida

men gumman då :( Åh vad synd jag tycker om dig/er.. När man läser sånt här förstår man hur bra man har det. Kan inte var roligt att behöva ha kontakt med sådana människor... :(

Hoppas det ordnar sig snart!

stora kramar

2009-05-23 @ 18:13:17
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: cecilia

ja men vi kan väl träffas utanför på måndag? :) jag törs inte riktigt gå in själv :P vilken tid passar? ska jobba elva, så måste cykla tup 10.40 därifrån.. men lite hinner vi med iallafall :) jag har b12 brist ikroppen, som gör att min kropp inte tar upp vitaminer och järn som den ska. Dom märkte inte de på mig för en jag var gravid. Då fick jag jätte dåliga värden och fick inte alls jobba. De är svårt att hitta på. Har tagit så många prover genom åren och gått på barnkliniken sen jag var liten, men nu först vet jag vad de är för fel. Så äter medicin nu varje dag, och kommer nog få göra hela livet om dom inte kommer på vad som är fel. Ska göra en sån här gastropi eller vad de heter snart, och kolla i tarmarna, och hitta på anlednigen. men de är skötn att veta att de är nå som är fel iallafall, att man inte bara gnäller i onödan. Utan att jag är blek, klen, trött och yr av en anledning. aja :)

2009-05-24 @ 00:12:17
URL: http://nogg.se/ceciliahagelin
Postat av: Anonym

ska vi ses där utanför imorgon kvart i 9 ungefär? kan du då? du kan ju skicka ett sms i morgon eller nå 0738163554. kram

2009-05-24 @ 23:17:16
Postat av: malin

alltså fk går inte att ha o göra med!!! är sååå less på detta me pengar jag å.....man bryter ju ihop ibland när pengarna inte räcker till!! ska bli sååå skönt att jobba i sommar pga LÖNEN!! som kommer när den ska o blir större än nå jäkla bidrag.....usch.....inte lätt inte.....hoppas det ordnar sig iaf!! kram

2009-05-25 @ 20:12:03
URL: http://mammamiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0