But why..?

Mööp mööp..Vilken dryg dag. Vaknade 08:00, sur och varm Evelina. Hon har fått feber. Inte mycket, 38,1, men tillräckligt för att hon ska vara kinkig och bara vilja bli buren. Hon fick alvedon iaf, och vart lite piggare ett tag. Jag hade tid i tvättstugan så jag sprang dit medans Fredrik grejade frukost. Sprang fram och tillbaka i tvättstugan fram till lunch. Käkade och la Evelina för att sova. Sen hämta in tvätten. Ska strax sortera den. Skönt, nu har man inge tvätt iaf. Eller ja, sängkläder och sånt skit, men det tar jag nog här uppe imorgon eller nåt.
Fredrik åkte iväg och jobbade strax före 13:00. Idag kockar han på Klaras. Suck. Söndag och allt, så ska han jobba. Vi som hade planerat in massa grejs idag, grilla bland annat. Han slutar väl 21:00 ikväll tror jag. Får väl se om jag är vaken då eller inte. Kommer bli en jobbig dag med febrig Evelina och fixa tvätt, disk, städ, mat och nattning helt själv. Jeje, det blir som det blir.

Nu ska jag iaf sortera den förbenade tvätten. Skönt att få det gjort medans Evelina sover, så slipper hon vara med och slita i allt.

Pricken över i, denna dryga dag..Det börjar regna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0