Jobbsökande

Gud så jag hatar att söka jobb. Idag har jag sökt 21 stycken, 21 jobb!  Det är så roligt att hela tiden få höra "nej tyvärr". Men jag fick iaf 2 stycken "ring igen imorgon, chansen finns", 7 stycken "lämna gärna in CV"  och 1 "ja vi har en ledig tjänst, skicka in CV på en gång". Imorgon fortsätter ringandet. Tar alla butiker som finns i Sandviken, Valbo och Gävle. Varför inte liksom? Bara att chansa och ringa, har man tur så får man ju ett jobb, eller hur? Många tjänster kommer ju aldrig ut på ams.se. Har även en ansökan som ska mejlas in, men dom kräver kort och jag har inget bra kort på mig själv och min kamera är ju trasig. Får försöka lösa det, sista ansökningsdag var den sista, så jag har ju ett tag på mig! Synd man inte kan ta jobb inom äldrevården osv, mycket tunga lyft där. Inte bra för min kropp. Det verkar ju vara enda stället man kan få jobb på nu annars. Fast jag hade nog inte velat jobba inom äldrevården ändå..Tror inte riktigt att det är jag. Men det är ju ett jobb! Butik känns som jag, jag gillar det. Helst klädbutik eller skobutik, eller inredningsbutik eller accessoarer.. (<--- stavning). Livsmedel funkar, men jag vill helst arbeta i en lite mindre butik då. Jag trivdes på Kvantum, jättebra faktiskt. Men jag tror jag skulle trivas bättre i mindre butik. Sen har jag ju sökt högskoleutbildningar till hösten. Har en jag hoppas lite extra på, kommer jag in där, då börjar jag. Kommer jag in på nån av de andra, då får vi se. Har jag inget jobb då heller, då börjar jag. Bättre att passa på att plugga än att vara arbetslös.
Men vet ni nåt ställe där det behövs personal, så hojta är ni snälla! Sandviken, Valbo och Gävle i första hand! Vill och kan inte flytta och det är inte alla dagar jag har tillgång till egen bil.

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Du kan vara min personliga städerska? ;) <3

2009-05-07 @ 17:55:54
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Jenny

Trråkigt att länken inte fungerade. :( Aja, vi tycker nog ganska lika gällande det där då. Hur går det med jobbsökandet? :)

2009-05-07 @ 21:31:23
Postat av: Sophy

Knepigt för så har inte jag uppfattat det..dom vill ha mig till att jobba för någon helg sedan..men jag vet inte riktigt om jag vill tillbaka dit..så de va ju lite knepigt..fast jag har ju inte varit i någon kontakt med CG så de är ju inte säkert att man skulle vara välkommen tillbaka för honom... får väl hoppas att man slipper gå dit och be..



Hur mår du nu för tiden då? Är det heltidsjobb du söker nu? Hoppas du får nåt..där är verkligen inte lätt i dagens tider..suck!



Kram

2009-05-07 @ 21:43:12
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sofia

Personlig assistent då? Ring sandvikens kommun och hör. De finns ju sådana jobb som inte kräver tunga lyft=) Eller typ någon dagverksamhet för handikappade... Lycka till! Kram!

2009-05-09 @ 17:41:24
URL: http://sofiaerixon.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hej tjejen. Lösen är NärAnakinkomtilloss :)

Kram Sophie

2009-05-11 @ 13:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0