Svininfluensan

Läste nyss på aftonbladet.se att svininfluensan nu troligtvis har nått Sverige. Vet inte riktigt hur jag känner över det. Fredrik är en sån där som oroar sig, har kommer bli supernervös. Jag har aldrig oroat mig över sånt här, det känns på nåt vis så avlägset. Som med sars. Jag var aldrig orolig då heller, men Fredrik var ett vrak. Rekommendationerna just nu var att har man feber och förkylning, och nyligen varit i USA eller Mexico, eller nyss träffat någon med den nya influensan, då ska man ringa sjukvårdsrådgivningen. Det är nu jag blir nojjig. Evelina vaknade imorse med feber och förkylning. Vad jag vet har vi inte träffat någon med den nya influensan eller nån som varit i USA eller Mexico. Men hur säker kan man vara på okända människor man träffat? Det smittar ju via nysningar bland annat. Det är många som nyser nu. Jaa antagligen har vi inget att oroa oss för, det är en helt vanlig förkylning Evelina åkt på helt enkelt. Men ändå. Det är vid såna här tillfällen som jag blir nojjig som sagt..

Hur känner ni över svininfluensan? Är ni oroliga eller inte?

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Svar: Aaaaw poor thing, du borde ha Halebop så kunde vi ringa gratis haha! ;) Ja, vi ska se den filmen ihop. Puss! <3



Jag är också rädd för svininfluensan, försöker låta bli att läsa om det. :P

2009-05-03 @ 15:30:33
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Linda

Jag är inge orolig. Som du skrev så känns det avlägset och det känns overkligt på ngt sätt. Tror inte att vi behöver vara oroliga.

2009-05-03 @ 15:53:08
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är inge orolig. Som du skrev så känns det avlägset och det känns overkligt på ngt sätt. Tror inte att vi behöver vara oroliga.

2009-05-03 @ 15:53:23
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Njae, lite orolig blir man ju när den har nått Sverige men det känns alltid som att man inte fattar hur allvarligt saker och ting är förrän det verkligen drabbar en. Jag hoppas vi inte behöver oroa oss iallafall!

2009-05-03 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0