Fredrik är hemma!

Äntligen! Igår klockan 13:30 klev han innanför dörren här hemma. Trött som tusan efter en resa på 20 timmar, ingen sömn på över 1 dygn. Emilia vart så glad, grinade i bilen hem från dagis för hon var så glad :-)
Men sen vart dagen bara koko. Emilia hade inte fått sova på dagis så hon var skittrött. Fredrik var ju också trött, så dom två somnade i famnen på varandra 16:30 och jag och Evelina somnade i soffan strax därefter. Evelina vaknade och väckte mig, då var klockan 19:00!! Faan..Emilia gick inte att väcka så det blidde sängen för henne. Evelina vägrade sova mer så henne fick jag vara uppe med tills efter midnatt. Emilia vaknade 04:00, haha..Men Fredrik gick upp med henne, tack och lov. Jag fick sova till 10:00, då ville Emilia ha lunch :-P Gud så knepigt allt vart för att vi somnade på soffan!
Men såå härligt att herrn i huset äntligen är hemma! Enda nackdelen är att han har börjat röka igen!!! Faaaan, han som hade vart rökfri i ett halvår..

Idag har vi iaf varit till Furuvik!! Vi har haft så grymt roligt! Kikat på alla djuren. Emilia tyckte det var roligast att rida på ponnyn och klappa getterna. Världens största leende på hennes läppar! Så stolt hon var efter att ha ridit på ponnyn! :-) Orangutangen Igge satt alldeles vid sitt fönster så henne fick vi riktigt bra kontakt med, men Emilia var inte så impad. Jaha, en apa, typ :-P
Gick ut till fiskelägret och åt rökt fisk, så gott! Emilia var inte så sugen på fika heller, hon plockade hellre blåbär i skogen där. Den enda fikan hon var sugen på var såklart mjukglassen! Jag och Fredrik smällde i oss en varsin tivolistrut, med 3 kulor, mjukglass och topping. Emilia smällde i sig en vanlig strut med mjukglass och strössel.
Men sen kom höjdpunkten på hela dagen för Emilia. Karusellerna!! Som vi har åkt! Jag köpte ett åkband och åkte med henne. Vi åkte varenda karusell som hon fick åka i, förutom spöktåget. Ville inte riskera att ge henne mardrömmar ju! Hon älskade Larven, bergodalbanan för barn! Hon skrek och släppte händerna, precis som dom stora barnen :-P Och lilla Fritt fall var också poppis! Fredrik vart illamående bara av att titta på oss, haha!! Sen led han av ganska mycket jetlag också, stackarn. Kaffekopparna blev jag dock lite illamående av, så dom åkte vi bara 1 gång.
Vid 18:00 åt vi mat på tivolirestaurangen, nachotallrik! Så otroligt gott!! Sen blidde det lite karusell igen innan vi åkte hem. Försökte förklara för Emilia att karusellerna stängde nu, dom skulle sova för natten, men såklart kommer karusellskötaren och säger att:
- Nej men vi har öppet till 01:00 idag för det är countryfestival!!
Tack för den, här försöker man få med sig ungen hem liksom :-P
När Fredrik stannade för att gå på toa en sista gång innan bilfärden, så stod jag och höll Emilia i famnen. Plötsligt känner jag att det blir alldeles varmt på magen. Då har Emilia kissat och blöjan läckte! Hela jag och hela Emilia, fulla i kiss..Tur vi var på väg hem :-P Emilia somnade i bilen hem såklart, bara att lägga ner i sängen hemma.
Fredrik åkte iväg för att spela lite kort med några kompisar. Själv ska jag snart sova jag med, trött efter en dag i Furuvik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0