Ångrat mig..

Okej..Det gick inte så bra att hålla sig härifrån..Haha..

Evelina har iaf sovit 6½ timme nu, fast hon har vaknat 3 ggr under den tiden för att tutta..Suck. Nu sitter hon med pappa Fredrik och tittar på Prison Break. Själv ska jag strax fixa lite vörtbröd och chai te. Hungrig som en gnu på nätterna ju. Kan ju vara för att Evelina tuttar som en tok då.
Har varit till BVC med Evelina idag och där tyckte dom jag blivit väldigt smal. Nähä..Det menar ni inte..Har ju som sagt gått ner 5 kilo på bara nån vecka nu när Evelina krånglat. Dom tyckte vi skulle prova med att låta henne sova i eget rum, för antagligen så stör vi varandra för mycket när vi sover. Så nu har inte Fredrik så mycket att säga till om, om det där datarummet som han säger han ska ha men aldrig är i. Nu blir det Evelinas rum, punkt slut. Sen tyckte hon jag skulle sluta amma. Jo tack, lättare sagt än gjort. Hon tyckte jag skulle gå hemifrån när det var matdags för Evelina, då kanske hon skulle ta puré och välling bättre. För många bebisar känner på sig när mamma och tutte är hemma och vägrar då äta annat. Så då provar vi det då. Idag fick hon iaf äta fiskbullar med oss. Älskar fiskbullar och Evelina åt faktiskt också. Hon gapade så duktigt så, men sen vart hon trött och orkade knappt hålla huvudet uppe..Hehe..Ska nog börja med det istället, ge henne av våran mat och skita i puréerna man köper färdiga i affären.
Sen på eftermiddagen så har jag varit iväg till sjukgymnasten med. Gick väl bra, eller nåt. Har iaf en whiplash-skada. Jippie..Men hon sa att det är ganska ovanligt att få bestående men, endast ca 5 % får det. Så det är väl bara att hoppas då, men med min tur så är väl jag en av de där 5%:en. Fick veta att jag ska undvika att bära saker i stort sett (väldigt lätt när man är mammaledig med bebis, vart ju inte sjukskriven..), skulle inte hänga tvätt och tvätta fönster, dom rörelserna var inte bra, skulle inte hålla på med rörelser ovanför huvudet i stort sett. Skulle inte sitta så mycket framför datorn (hahahahahaha!!!!) för man har tydligen en lite konstig hållning då. Ja så sa hon lite mer men jag kommer inte ihåg allt just nu, har det på papper. Mycket värme skulle jag ha iaf, vetekudde på nacken och gärna heta bad och duschar. Absolut ingen massage! Så jaa..Så ser det ut. Fick en ny tid den 30:e december och har det inte börjat bli det minsta bättre då så skulle jag få hjälp därifrån för då hjälpte tydligen inte det lilla hjälp-programmet jag fick med mig hem. Tar iaf ca 2 månader innan man blir bra, om man blir det. Så time will tell.

Nu blir det te och macka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0