Jag ger upp..

Okej, jag ger upp. Ger upp hoppet om att någonsin få sova ordentligt..Vad är det för fel på ungen egentligen?! Inatt, eller ja snarare imorse, så somnade Evelina 06:10!!! Det här funkar fan inte, varför vill hon inte sova för? Spelar ingen roll om jag väcker henne när Emilia ska upp till dagis heller, hon somnar ändå lika sent på natten sen. Jag börjar ju bli dåligt körd i skallen. Har inte sovit en hel natt på över 1 år nu. Först var man gravid och var tvungen att gå upp och kissa hundra ggr på en natt, och nu en sovvägrandes bebis. Det längsta jag sovit i ett sträck, kan det vara typ 4 timmar eller nåt sånt. Jag är ständigt trött nu för tiden, huvudvärk i stort sett varje dag och efter all amning så har jag rasat i vikt. Och sömnbristen har gjort att jag dessutom tappat matlusten nu, så de senaste veckan så blir jag typ inte ens hungrig. Det här kan bara sluta fel känns det som..Ringde BVC idag, tänkte höra om man kunde få nå trevliga tips på hur man ska göra med Evelinas sömn och hennes ovilja till mat, men där hade dom inte tid att prata. Får snällt vänta tills jag blir kallad till BVC på kontroll. Vilket förresten var ca 1½ månad sen nu, ska vi inte få komma dit snart? Fan jag orkar knappt med att leva längre, sitter i stort sett bara i soffan som en zombie. Tycker så synd om Emilia, orkar ju aldrig hitta på nåt med henne. Sömnbrist är fan värsta tortyren som finns! Så finns det så trevligt folk som sitter och klagar över att deras unge somnar så sent, typ vid 21:00, och sen måste dom upp och amma kanske 1 gång på natten innan ungen vaknar vid en 10:00 på morgonen. Fan hade Evelina haft dom sovvanorna hade jag vart överlycklig! *muttra*

Sitter och tittar på Britney Spears på MTV. Tydligen så fyller hon år så dom kör bara hennes låtar nu. Gillar hennes senare låtar, typ allt efter hennes breakdown. Några före också, men dom första låtarna hon kom med är inte så mycket min smak. Tänk att man sett henne live, haha..

Nä man kanske ska ta och lägga sig på soffan och blunda lite, innan det är dags att göra sig klar. Duscha och så. Sen dra till dagis vid halv 2 på föräldrafika. Efter det in till Gävle sjukhus. Kuuul..Ska bli jädrans intressant att se hur det går att vara på sjukhuset med 2 barn, med all väntan och sånt som det innebär..Puh..!

Kommentarer
Postat av: Sophy

Men stackare!! Lider verkligen med dig som inte får sova!! Näe, jag ska verkligen inte klaga! Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna en såhär snäll liten kille! De måste ha varit nåt i mitt förra liv eller så...=)

Knepigt att hon inte vill somna på nätterna..sover hon mycket på dagarna då, eller är hon bara en tokpigg unge?! Irreterande också att inte BVC vill hjälpa till..de är väl de dom är till för! Suck!!



Kram på er!

2008-12-02 @ 12:07:34
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår att du har det jätte jobbigt men kan inte pappan hjälpa till ?

Han måste väl kunna låta dej få sova en enda hel natt och han ta hant on Evelina ?



kramar

2008-12-02 @ 14:51:33
URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Förstår att du är jätte trött och jag förstår att du inte orkar mer snart

Men kan inte pappan ta Evelina en enda natt så du kan få sova ut en hel natt ?



Kramar

2008-12-02 @ 14:53:24
URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Men fy vad jobbigt, stackare, skulla ju nderlätta för dig om du och Fredrik tog varanan natt så du får sova? Hoppas verkligen att det vänder snart så du får sova och får tillbaka dina krafter!

2008-12-02 @ 19:47:13
URL: http://luckylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0