Nattpasset igen

Ja då sitter man här som vanligt. Nattpasset, finns det nå drygare. När ska det här vända då? Har försökt vända tillbaka dygnet för Evelina nu ett tag, men det går sådär. Idag sov hon iaf ganska bra här på kvällen. Hon somnade 19:00 och sov ända till 01:00. Så där fick man ju lite sömn. Alltid något. På tisdag ska vi iaf till BVC, så ska prata med dom där och se vad dom tycker. Kan ju inte fortsätta så här iaf.
Ärligt talat så känns det nästan som att hela julen har blitt förstörd på grund av detta. Jag såg så mycket fram emot julen, få baka och pyssla och göra fint här hemma. Kan ju säga att det ser förjävligt ut här hemma, men ingen orkar ta tag i det. Lussebullarna är inte bakade och julgodiset är inte heller gjort. Pysslet kommer inte bli av det heller. Och jag har absolut ingen aning om hur vi ska orka fixa allt inför själva julafton, då vi ska vara här. Suck..Jag vill ha en unge som sover ordentligt!
Annars har jag en himla huvudvärk, har haft sen olyckan. Dessutom nacken och ryggen på det. Sen bihålorna och mina vanliga ledproblem. Vilken lycka. Livet måste verkligen gilla mig..

Idag har vi iaf släpat oss iväg till Högbo julmarknad. Var riktigt mysigt där. Gick runt och kikade lite och käkade korv och drack glögg. Emilia gillade när Lucia kom och sjöng, det tyckte hon var så fint så! Tänkte vi skulle ta en tur med häst och vagn där också, men dom som stod i kö hade stått och väntat i 1 timme, och vi som hade hamnat sist i kö kunde ju vänta oss lika lång väntetid. Så det blev inget av det. Åkte hem och åt tomtegröt istället. Sen var det läggdags.

Måndag imorgon, inget planerat. Ingen idé att planera nåt ändå, när man ändå inte får sova. Orkar ju inte med nåt. Så det får väl bli som det blir om dagarna. Tycker synd om Emilia, som aldrig får komma ut och göra nåt. Hade ju velat vara ute och åka pulka nu när det är så mycket snö. Men jaja..

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha inte dåligt samvete!Hon går väl på förskolan ?!DÄr får hon vara ute å leka å ha kul ett par timmar,hoppas ungen skärper till sej så ni får sova...;-)

Annars får du släpa hit henne somsagt....



//C.

2008-12-15 @ 21:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0