Besök hos farmor

Ska väl skriva lite om besöket hos farmor igår!

Åkte hemifrån efter lunch. Precis när vi skulle åka så började Emilia klaga på att hon hade feber. Hon var lite varm och grinig, kollade tempen och den låg på 37,6. Inte så farligt alltså. Mötte pappa vid Statoil vid Högbovägen, han skulle åka först och visa vägen då jag var lite osäker. Haha, bra att man inte hittar till sin egen farmor efter 24 år :-P Hon bor ju som sagt mitt ute i skogen, tar ca 1 timme att åka dit. Första biten i skogen är det asfalterat, sen är det grusväg. Roligt, guppar som satan..Nästan varning för shaken baby syndrome när man åkte där..Och när vi kom och åkte där så fick vi helt plötsligt tvärnita, för en familj med tranor spatserade rätt ut i vägen! Mamma, pappa och bebis-trana! Jättesöt dunboll på styltor typ :-P Direkt när vi kom fram fick vi fika. Farmor är bäst på att baka och laga mat så vi mölade på som tusan! Sen sprang Emilia ut och lekte. Hon härjade som tusan och trivdes sååå bra! Hennes lilla feberdutt var som bortblåst. Knappt hon hade tid att komma in och äta kvällsmat sen. Tog en liten promenad längs grusvägarna efter maten och ca 50 meter från farmors hus så hade tydligen en björn grävt upp ett jordgetingbo! Ihh, jag vart nojjig direkt och tyckte mig höra björnar överallt! :-P När vi kom hem var klockan 19:30 och Emilia som hade hållt igång hela dagen var övertrött. Det tog 1½ timme att natta henne, pust! Tur mamma kom förbi och tog hand om Evelina medans! Emilia vill iaf åka tillbaka sa hon, hon älskade att vara där!

Idag har vi bara varit hemma. Jag har städat, diskat, bytt gardiner m.m. Trökigt, men ett måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0