Feber

Lilla Evelina fick lite feber inatt efter sprutan. 38,7 grader. Hon var inte sur eller så, utan hon var lika glad som vanligt, fast varm :-) Fick lite svårt att somna, så hon var nog vaken till strax efter midnatt. Kollade klart på Saw och den slutade ju vid midnatt, och då var hon fortfarande vaken. Men usch så nojjig man blir då för minsta lilla feber! Jag kunde knappt slappna av och sova för att jag visste att stumpan låg med feber bredvid. Dumma tankar som "tänk om hon somnar och inte vaknar igen" snurrade runt i huvudet. För lite feber! Men som morsa är man faktiskt jäkligt nojjig, så det så! ^^

Nu har vi nyss ätit lunch och strax ska jag börja packa iordning en väska med lite fika och sånt som behövs för en dag på stranden! Ska åka till Åshammar och hälsa på Wedde med son, och så ska vi lägga oss på stranden en sväng. Emilia sitter bredvid och frågar om vi inte ska åka snart. Tjaaat! :-P Sen ikväll ska vi äta hos mamma. Blir bra det, Emilia har sagt nu till kvällsmatarna att snart kommer mormor och äter med oss. Så nu kanske det blir tyst på henne, haha!

Angående kommentaren från Madde, att vaccinationen snart blir gratis i hela Sverige och att man kan vänta med den om man vill, som jag fattade det genom bvc så ska den vaccinationen tas i samband med ordinarie vaccination, alltså vid 3, 5 och 12 månader. Då blir det lite svårt att vänta med den..En kompis som missade den första sprutan vid 3 månader kommer endast att få 2 stycken, vid 5 och 12 månader, just för att man inte kan ta dem senare.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Jag vill också ha nåt ovanligt namn! Jag gillar Nova, Novaliee, Tuva, Smilla, Wilja osv..o Simon Ronja o Rakel..=) Bebisen kommer väl gå namnlös i veckor om det blir en liten tös..=)

Kram

2008-07-18 @ 13:23:35
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: madde

jasså.. tyckte dem sa sist när jag var där att man kunde vänta med den.

2008-07-18 @ 23:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0