Lång dag, jobbig kväll

Idag har vi hunnit med ganska mycket ändå. Blidde sena till dagis till att börja med. Båda ungarna bajsade när vi skulle åka iväg, kuuuul! Sen så lyssnar ju inte Emilia för fem öre heller. När vi lämnat henne på dagis så begav jag mig hem och slängde lite smink i nyllet, sen iväg för att hälsa på Cina, Magnus och Wilmer! Alltid lika trevligt! Wilmer är en sån pratglad liten bebis ^^ Evelina spydde som vanligt, min lilla kräkbebis, så vi fick låna kräkfilt av Wilmer. Schysst, komma på besök och spy ner polarens grejer :-P

Efter besöket åkte vi och hämtade Emilia på dagis. Hem och packade ner lite fika och sånt och sen drog vi till Öjaren och badade. Fick inte tag på någon som ville haka på så vi åkte själv. Emilia tyckte det var kallt i vattnet så hon badade inte mer än fötterna, men hon tycker det är roligt att leka i sanden iaf. Lagade makaroner och köttbullar åt mig :-P Evelina sov i vagnen medans.

Vi åkte från Öjaren vid halv 5 ungefär. Hem och hämtade brorsan, vidare till affären för att handla och hämta paket åt brorsan. Sen vidare till mammas jobb för att byta några ord med henne och efter det ner på stan för att köpa pizza! Mumma! Men Emilia ville bara ha pizzasallad, hum..

Sen började helvetet..Vette tusan vad som tagit åt mina ungar på kvällarna men båda två bara gallskriker! Evelina skriker lungorna av sig, otröstlig. Så jag kan inte ha med henne upp i Emilias sovrum när hon ska nattas för då somnar hon ju aldrig..Men att ha henne nere själv när hon skriker sådär funkar ju inte heller..Och Emilia kan inte somna själv så lämnar jag henne i sängen när hon fortfarande är vaken ja då börjar hon gallskrika..Så jäkla svårt när man är ensam med två barn och båda behöver en på två håll..Det tar på krafterna att inte kunna vara med båda barnen samtidigt när båda behöver en..Att höra ens barn skrika så hjärtskärande efter en..Inte kul! Vette tusan hur jag ska göra heller..Kan ju inte låta Emilia vara uppe längre heller för hon är ju så trött..Övertrött unge är inte heller roligt..Nää usch nu får fan Fredrik komma hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0