Blåsväder

Värst vad det har blåst idag! Var ju nästan rädd att peruken skulle blåsa av när vi var ute ^^

Emilia började ju 15-timmars på dagis idag istället för heltid, så nu är hon ledig måndag och fredag och gå 9-14 de andra dagarna. Snacka om att man har panik över vad man ska hitta på med henne de dagar hon är hemma! Jag har så dålig fantasi och de flesta jag känner jobbar eller pluggar ju om dagarna så vi har ju inte direkt nån att hälsa på heller..Jessica är ju mammaledig med och Emilia och Isac är ju jämngamla så där kanske vi kan hälsa på lite, men då gäller det att jag har bilen då de bor i Kungsgården. Vette tusan om jag vill ge mig på en busstur med två ungar själv...? Annars om det är någon som har lust att träffas nån dag för barnvagspromenad eller en lekstund i nån lekpark så hojta ^^

Idag stoppade jag iaf ner ungarna i vagnen efter lunch med en förhoppning att få Emilia att sova. Det funkade väldigt bra. Naturligtvis så körde hon ju med det vanliga "jag vill inte sova, låt mig leka", men efter några minuter så sov hon sött. Värsta stilen med, skulle haft kameran då. Jag traskade iaf in på Lidl för jag hade tänkt köpa mig en iskaffe, men det var slut så klart. Hittade en film med Nicke Nyfiken iaf till Emilia. Hon älskar Nicke, får nästan alltid läsa en av de böckerna som godnatt-saga. Efter det styrde jag mot pensionärsstigen. Så härligt att gå där. Emilia vaknade efter halva vägen och tyckte vi skulle gå hem, haha. Hon tyckte iaf att det var riktigt roligt att kuta som en idiot efter stigarna, så när vi kom ut till asfalten igen så ville hon sitta i vagnen. Gick förbi mammas jobb och köpte en burk färg till badrumstaket på Vikingavägen och Emilia tiggde åt sig två ballonger och en glass. Lycka! Nu började klockan bli mycket så vi gick till Prix och köpte lite kött och grejs till kvällsmaten. Utanför affären fick Emilia för sig att smaka på ballongerna så hon pulade in dom i munnen när jag tittade bort, vilket resulterade i att hon spydde. Det gör hon nog inte om. "Mamma jag mådde lite illa, stoppade ballongerna i munnen..", berättade hon lite tyst för mig. Sen pratade hon om det hela kvällen. Var ju tur hon spydde iaf, så att hon inte satt ballongerna i halsen. Hon har aldrig varit så att hon stoppat saker i munnen annars, inte ens som nyfiken 1-åring. Men nu så..Ungar..!
Gjorde en gryta med strimlat kött och svampsås och ris till kvällsmat. Vart riktigt gott faktiskt. Jag som inte tycker om svamp, haha..Gjorde dubbel "sats", det skulle alltså ha räckt till ca 8 personer, men vi åt så jäkligt så det blidde bara en liiten matlåda kvar. Jag som hade räknat med att få några matlådor över. Så kan det gå!

Nu är Fredrik och målar taket på Vikingavägen och ungarna sover. Jag är grymt jäkla sugen på något, vad som helst, men vi har ingenting gott hemma är äta. Och suget blir ju självklart värre när man vet att man inte kan ta sig hemifrån för att handla också..Skit..

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag & Linnéa är mer än gärna på en promenad eller/och bus vid en lekpark! :)



Hon är ju också bara 15 timmars vid hennes dagis då jag inte får jobba.

2008-06-10 @ 07:06:46
Postat av: Linda

Svar : Ja, men visst är det hemskt? :) Allt någon annan gör fel irriterar mig till tusen! Skulle helst vilja låsa in mig någonstans när jag blir sån!

2008-06-11 @ 08:20:20
URL: http://lindapernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0