Min stackars kropp..

Jösses..Idag har jag då rört på mig så det räcker för resten av veckan..Gick hemifrån halv 11 och kom hem 4.

Gick jättebra på bvc. Räkan är nu 59 cm lång och väger 5 kilo. 7 veckor på fredag och redan så stor, hihi..Barnläkaren tyckte hon var så fin så, och inte nå skrik alls under undersökningarna. Duktig räka! Bad honom kolla huvudet på henne då det är lite snett. Vet inte om jag skrivit det förr med räkan föddes med lite snett huvud då hon legat konstigt i magen. La sig ju med huvudet neråt 3½ månad innan hon föddes och låg likadant hela tiden och väldigt trångt. Nu syns det knappt att huvudet är snett, men jag bad läkaren titta iaf, för jag misstänkte att hennes muskler och sånt kunde vara lite kortare på ena sidan. Och jag hade rätt. Hon var lite kort på ena sidan, men det var ingen fara alls sa han. Hon hade full rörlighet och det där korta kommer att försvinna. Vi kan hjälpa henne genom att träna upp musklerna och så försöka få henne att ligga så mycket som möjligt med huvudet åt andra hållet. Min snea räka! :-) Så stark i benen och nacken är hon med. Älskar att stå upp och titta sig omkring, blir skitsur om man lägger henne ner. Hehe..

Emilias tandläkarbesök gick också jättebra! Hon gapade så fint så och tandläkaren tyckte hon hade jättefina tänder och ett fint bett. Alla tänder hade hon fått med men det visste jag ju. Hon trodde inte på mig först för hon tyckte det var för tidigt. Jaa Emilia verkar ju vara tidig med det mesta hon..Haha! Hon fick en tandborste med sig hem och hon var så stolt så! Och jag kan lova att jag var dyngsur av svett när vi äntligen kom fram. Som jag stressat, och denna värme på det!

Efter tandläkaren gick vi och köpte jordgubbar som vi tog med oss till stadsparken där vi lekte lite. Emilia matade fåglar med majskrokar men vart skitsur när dom äntligen vågade sig på att smaka, hihi. Efter stadsparken gick vi till Prix och köpte med oss lite som vi skulle ta med till dagisfesten på kvällen. Festen var jättemysig och barnen var så duktiga på att sjunga! Vi låg på en filt och mumsade matsäck och hade så trevligt så :-)

Just nu känner jag mig väldigt död i kroppen och vill bara sova, men frågan är ju när räkan tycker det är natt. Just nu sover hon, men kikar upp med jämna mellanrum och vill ha tutte och uppmärksamhet. Gud så skönt det ska bli när man kommit ifrån bebistiden sen och båda ungarna sover hela nätter! :-P

Kommentarer
Postat av: madde

ja, jag förstår det.. men idag satt jag faktist och tänkte att jag kommer att sakna denna underbara bebistid :)

2008-06-05 @ 00:08:15
Postat av: Sophy

joo, jag kan ju tänka mig att det blir lite skillnad när man har
barn...jag hade inte tyckt att de va lika roligt o plugga om de inte vore för alla festligheter på sidan av, och dom e ju lite svåra att vara med på när man har småbarn! För själva plugget och skoljobbet saknar jag inte det minsta, utan det är gemenskapen och det som jag trivdes så bra med...
Kramkram

2008-06-05 @ 13:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0