Stress stress

Vilken morgon! Sov över imorse efter en natt med för lite sömn. Evelina somnade vid 01, hann sova nästan 3 timmar innan Emilia vaknade och var ledsen. Satt uppe med henne nästan 1 timme. Hann precis krypa ner i sängen innan Evelina vaknade igen. Upp och byta blöja och amma, sen fick jag äntligen sova lite igen. Och då sov jag kan jag lova! Sov över 1 timme. Stressa som en idiot här hemma. Självklart går allt fel. Emilia ville inte äta frukost. Stress-sminkning som ser kletig ut. Sätter mig på dass, då springer Emilia iväg och gömmer toapapperet. Happ, där var man strandad på toa tills Emilia behagade komma tillbaka med papperet, som hennes docka tydligen skulle ha. Sen vägrade hon klä på sig. Ville inte borsta håret så borsten hade hon naturligtvis också gömt, med samma anledning som papperet, den skulle dockan ha. Hallen var full med grejer, leksaker och skor som inte stod på sin plats så jag kom inte ut med vagnen. Gah! Nu började jag få panik..! Kom till dagis klockan 10, 1 timme sena. Klockan 10 skulle jag egentligen ha varit på bvc, så jag fick springa dit med vagnen sen. Kom ca 20 minuter för sent. Bvc-tanten skrattade, tack för den. Evelina växer på jättebra, kurvorna pekar rakt upp! Nu väger hon 5380 gram och är 60 cm lång. Visade upp sin bästa sida gjorde hon med, dvs hon slängde ur sig spyor. "Nämen oooj!", sa bvc-tanten. Blev nog lite paff över hur mycket hon faktiskt spyr. Hon slänger ju ur sig spyorna, riktiga fontäner. Men hon går ju upp i vikt som hon ska så..Tur det iaf!

Blidde på lite bättre humör igår efter att ha kollat posten. Hade fått 3 paket! 1 paket till Evelina, 3 stycken dreggel bandanas. Riktigt fina! Sen had ejag fått 1 paket från H&M och 1 paket från Skopunkten. Sammanlagt fick jag 14 par kläder och 3 par skor! För strax över 1000-lappen! Riktigt bra pris tycker jag!

Igår kväll var jag hem till brorsan och spelade guitar hero! Riktigt skoj! Börjar bli skapligt duktig nu med, om jag får säga det själv! Klarar mig riktigt bra på medium *stolt* Skulle gärna ha spelet hemma själv..Men allra helst hade jag ju naturligtvis velat kunna spela riktig gitarr! : - )

Ikväll ska jag och Jessica på bio! Wee!! Ska bli så skönt!! Vi ska se "The happening". Hoppas den är riktigt bra : - )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0