Vart ska jag börja?

Åh, jag har mycket jag har tänkt jag skulle skriva om, får se om jag ens kommer ihåg hälften!

Igår kväll var jag och Jessica på bio, The happening. Det var vi och en till där, haha! Filmen var rätt okej. Stundvis ganska seg och det var lite för många frågetecken när filmen var slut. Men det var roligt och skönt att komma ut lite iaf, få lite barnledigt. Det behövs med jämna mellanrum, för att samla lite nya krafter! : - )

Alldeles innan kvällsmaten igår så ringde min far. "Hej, jag tänkte bara höra om ni kommer hit imorgon eller inte?". Ehh, va?, blev mitt svar. Vad händer då? Tydligen så skulle dom ha kalas för hans sambos son och självklart hade dom glömt att dom hade glömt bort att bjuda oss och ringer då i sista sekunden alltså för att fråga om vi kommer eller inte. Förklarade för pappa att vi inte hade hört någonting om nåt kalas varvid pappa svarar lite yrt. Så typiskt pappa, inte alls första gången dom glömmer bjuda oss och ringer så här i sista minuten. Han tyckte också att det var för sent att komma förbi efter att Fredrik slutat jobbet, så han sa att han skulle komma och hämta mig och ungarna eftersom jag inte har nån bil. När jag protesterade eftersom jag inte skulle ha nån bilstol till Emilia då så tyckte han att det behövdes väl inte den korta biten till Forsbacka! Men jo tjena! Som att jag tänker låta min 2-åring åka utan bilstol, no way! Då tyckte pappa att jag var fjollig..Mm, tyck det du..Ringde till Fredrik och krånglade med honom så jag fick ha våran bil till slut. Tur det då. Så idag innan lunch måste jag ner på stan och tokleta present i sista sekunden. Kuuul..

Pappa ringde även upp en stund senare på kvällen. Han hade då fått ett samtal av min farmor, som låg på sjukhus! Hon hade tuppat av när hon och Veine var ute på något så hon var inlagd nu och dom hade tagit en massa prover. Usch, hoppas det inte är nåt allvarligt..Får väl se om han har hört något mer idag när vi åker dit.

Jaa, jag glömde nog mer än hälften jag skulle skriva om..Haha! Det var då mer än bara det här iaf, men jag kommer inte på nå mer nu. Så typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0