Trött i ögat

Gäsp gäsp! Idag har vi då flängt runt hela dagen lång! Åkte in till Valbo och IKEA vid lunch, tänkte käka där. Tycker det är en ganska bra restaurang ändå, god mat och billigt, och det är typ enda stället förutom hemma som Emilia äter på =) Undra om det kanske beror på att hon vet att äter hon upp maten så får hon en glass efteråt? Hehe..Sprang igenom IKEA sen och plockade på oss sängkläder till spjälisen och Fredrik skulle absolut ha en pastakastrull.

Sen fick vi bråttom in till Gävle för att hinna in på Babyproffsen innan dom stängde. Där köptes ett skötbord och en schampoo-ring till Emilia. Verkligen irriterande att våran skrivare inte funkade så vi kunde skriva ut lilla kvittot och få en gratis babybox på samma gång, men shit happens.

När vi var klara på Babyproffsen åkte vi tillbaka till Valbo, haha! Jag och Emilia gick in på H&M och köpte en mössa åt henne och nya trosor åt mig. Fredrik gick in på Hobbex och köpte nya reservdelar till sin förbannade helikopter som han bara kraschar hela tiden. Medans Fredrik och Emilia hejjade på Fiffi och nån humla från nå barnprogram som var där så passade jag på att kolla skor. Hittade inget, ovanligt..Min storlek finns aldrig. Jämt slut på 37:or! Så måste man ju fika med, så det stod näst på tur. Emilia smällde i sig otroliga mängder som vanligt, undra vart allt tar vägen? Just ja köpte en tripptrapp-stol med ju! Eller ja en kopia då, finns billiga på Coop nu. Så nu har Emilia och bebis en varsin. Bara köksbordet som saknas då, letar som en tok fortfarande. Måste ha ett med plats för sex stolar. Jaja, iaf efter fikat åkte vi hem!

Väl hemma gjordes det iordning tacos och min mamma kom förbi och åt med oss. Nice! Sen spelades det Mora träsk för fulla muggar! Emilia är helt fast i Mora träsk, tyvärr..Jag och Fredrik börjar tröttna efter att den där skivan står på dygnet runt i stort sett.."Mamma jag vill lyssna musik och dansaaaaa".  Ja så möblerade vi om lite i hennes rum också innan läggdags. Nu sover hon sen strax efter 8 och Fredrik är borta. Vet inte riktigt vart han tog vägen, men jag trooor att han är hos sin bror =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0