Räkan växer så det knakar!

Ja lilla Evelina växer på så bra så! Gott om mat får hon, hehe..Var till BVC igår och snart väger hon 4 kilo. Hon har på 2 veckor gått upp 800 gram och blitt 4 cm längre. Fort det går! Hon började fixera blicken för 1 vecka sen och hon hänger med ganska bra ibland. Just nu ligger hon och grymtar i vagnen, somnade när vi gick till dagis med Emilia. Skönt med liten andningspaus för mamma ^^
Emilia är fortfarande stolta storasystern, hon blir riktigt ledsen när nån annan än jag eller Fredrik håller Evelina, undrar vad dom gör med hennes bebis.  Sötplutten! Men hon är då inne i värsta trotsperioden nu iaf! Lyssnar inte mycket på det man säger åt henne. Läste någonstans att föräldrar till barn i 2-3-årsåldern har konflikter var 3-4 minut. Ja det stämmer då verkligen här hemma! Så less på att behöva skälla hela tiden. Men, men, det hör ju till utvecklingen.
Jag vägde mig hemma hos mamma igår. Jag har gått ner hälften av mina gravidkilon nu. Alltså nästan 10 kilo. Går jag ner ett kilo till så är jag nere på undervikt igen, sjukt! Men så kan det vara! Ingen som tror på en när man berättar att man födde barn för 2 veckor sedan, för det syns då inte!

Kommentarer
Postat av: madde

nej det kan ju bli så mina 5 kg gick jag ner på 1 vecka och sen + 2kg veckan efter, men se nu till så att du inte hamnar på uv det är inte bra :S kul att höra att allt går bra med bebisen. och grattis! kraam

2008-05-06 @ 16:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0