Förklaring

Ska väl försöka förklara lite enkelt varför jag är så arg och ledsen idag.
Fick ett samtal från  Försäkringskassan tidigare, som hade lite frågor angående läkarintyget som min läkare skickat in. Enligt dom så var det inte mycket som stämde på det där intyget. Nähä?!, tyckte jag.
  1. Läkaren hade skrivit att jag pga whiplash-skadan och reumatismen inte kunde klara mitt nuvarande jobb. Försäkringskassan undrade vilket jobb hon menade. För grejen är ju den att jag inte har nåt jobb, jag är arbetslös. Vilket jag sa till läkaren flera gånger. Jag är arbetslös och klarar inte av att jobba, jag kan då inte stå till arbetsmarknades förfogande, vilket krävs för att få stämpla. Det förstod läkaren sa hon, och sjukskrev mig. Sen skriver hon något helt annat än det jag sagt på intyget! Självklart börjar Försäkringskassan fundera!
  2. Läkaren har på intyget bara skrivit att jag pga whiplash-skadan och reumatismen sover dåligt och att jag är dagtrött. Enbart detta är inte skäl till sjukskrivning säger Försäkringskassan. Jag sa till läkaren att jag har ont hela dagar, hela tiden, det går inte en sekund utan smärta. Utöver detta så sover jag även dåligt. Men då har läkaren BARA skrivit att jag sover dåligt! 
Det var även något mer som inte stämde riktigt enligt Försäkringskassan. Jag förstår att Försäkringskassan funderar, vad jag inte förstår är vad denna läkare håller på med. Lyssnade hon överhuvudtaget på vad jag sa, eller jävlas hon bara?! För när jag var där, då förstod hon så bra så och höll med mig i allt jag sa och tyckte absolut att jag skulle vara sjukskriven, men varför i hela friden skriver man då ett sjukintyg som innehåller en massa fel och bara en massa ludd?! Hon skickade till och med en remiss till Vuxenrehab dit jag ska få komma och få hjälp. När jag förklarade för Försäkringskassan att det hon skrivit inte var det jag sagt till henne så tyckte dom inte att det lät helt trovärdigt. Men va fan det är ju sanningen! Dom skulle försöka få tag på läkaren och höra med henne vad hon har att säga och risken finns att jag blir helt utan sjukersättning. Ja det är ju jävligt roligt! Här sitter man med 2 barn att försörja, vi har fått skrapa ihop varje litet öre vi har för att få ihop till hyran och räkningarna men nå mat har vi inte råd med. Tack så mycket idiot-läkare! Hoppas verkligen att det här löser sig så att jag får mina pengar, annars vet jag inte hur vi ska lösa det här.
Kan ju öven säga att det här är inte första gången som den här läkaren ställer till det för oss. När jag för ett tag sen skickade in papper till mitt försäkringsbolag där mamma haft mig försäkrad hela mitt liv, för att få pengar eftersom jag fått en obotlig sjukdom, ja då skickade läkaren in ett intyg som i stort sett friskförklarade mig! Enligt det intyget så hade jag inga problem och smärtan jag kände, den kände jag egentligen inte. Så jag fick inga pengar. Sen nån månad efter så skickade hon remiss till reumatologen för att jag skulle få hjälp med alla problem som jag har, för sjuk det var jag ju sa hon. Jaha!?
Det känns som hon bara jävlas, gör allt för att förstöra. Har försökt byta läkare men det fanns ingen annan tillgänglig så jag fick inte byta. Idag ringde jag och sa att nu får det fan vara nog, jag ska träffa en annan läkare! Efter mycket suck, pust och stön i luren så fick jag en akuttid imorgon hos en annan läkare, ska bli intressant att höra vad denna har att säga. Är det meningen att det ska få gå till på det här viset?! Har även fått veta att en annan i min bekantskapskrets har haft problem med denna läkare, då hon friskförklarade även denna person, som efter byte av läkare till och med fick en operation och hjälpmedel för resten av sitt liv, för det var det som krävdes egentligen. Vilken jäkla läkare! Jag blir så arg! Satt här hemma och bara kokade av ilska, hela jag skakade och tårarna brände i ögonen. Känner mig dåligt deppig nu..

Kommentarer
Postat av: Linda

Fy f-n, försäkringskassan är jobbig att tass med ändå. Å va irriterande. Hoppas verkligen att det löser sig och fort. Jag litar inte på läkare, de tar en inte på allvar. Är så rädd att de ska missa ngt och så är man riktigt sjuk.. Grrrr.. Förstår att du är förbannad. Hur ska hon lösa det nu, kan hon ändra sig och hur låter det?? Å vet inte vad jag ska säga. Håller tummarna att det löser sig.

2009-04-01 @ 15:56:17
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Titti (morsan55 på lunar)

Det hände mig en massa urdumma saker med min förra läkare.När jag fråga om att få byta ,fanns det ingen sa dom.Jag skaffa papper till att söka husläkare och skicka utan att fråga nästa gång,och då fick jag henne som inte hade PLATS för flera,enligt sköterskan.

2009-04-01 @ 15:56:47
Postat av: Anonym

tjena!

fan vad jobbigt. så jävla knäppt med sjukvården...dom lyssnar ju inte på en. inte alla, men många läkare borde nog hitta nya jobb, känns ju som dom bara jävlas me en. när man tillslut fått en tid. hoppas d går bättre imån =)

2009-04-01 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0