Tussilago

Vilket härligt väder det har varit idag! Älskar vår, mår så mycket bättre när man får lite sol på sig.
Vaknade imorse och mådde inte allt för bra dock. Evelina sov hela natten så jag fick sova många timmar. Det är jag inte van vid, så jag hade världens huvudvärk när jag vaknade. Segade mig ner och fixade frukost åt barnen, sen la jag ut stora duntäcket på golvet och placerade mig där medans barnen lekte bredvid. Så låg jag i 2 timmar innan jag klarade av att resa mig utan att avlida. Barnen verkade förstå att jag inte mådde bra, för dom var helt underbara och lekte jättebra tillsammans bredvid mig. Inge bråk alls.
Strax efter 10:00 klädde vi på oss och gick iväg till affären för att köpa lite barnmat åt Evelina. Gick och njöt hela vägen och Emilia gick helt själv. Hon brukar ju stå på brädan annars, när det är dåligt väder, haha. Efter vägen hittade vi tussilago också! Vilket härligt vårtecken! Plockade några och tog kort, bildbevis behövs!
När vi kom hem ville Emilia vara ute på gården och leka, så jag gick in och matade Evelina och åt själv medans, sen värmde jag på hennes mat så fick hon komma in och äta och sen ut igen. Jag vagnade Evelina till sömns sen lekte jag lite med Emilia i lekparken utanför och passade också på att sitta och sola när hon ville leka själv. Evelina sov 2 timmar och vi var ute hela tiden och njöt!
14:40 gick vi in och strax därefter fick jag sån där huvudvärk igen. Jaha, bara att slänga sig ner på duntäcket på golvet igen. Barnen lekte även denna gång snällt bredvid. Blev liggandes 2 timmar till. Kände mig som sämsta mamman ever, men man kan inte må bra jämt.
Fredrik kom hem från jobbet vid 17:20 och jag skulle tina köttfärs i micron för vi skulle upp till mamma och äta tacos. Mitt huvud var inte helt hundra efter huvudvärken, vet inte riktigt vad jag tänkte på men istället för att ställa in micron på defrost satte jag på full effekt...Efter 8:30 minuter i micron på full effekt så var det en näst intill färdig köttfärsklump i en pöl av vatten och flott som låg där i. Bra. Bara att ta fram en ny köttfärsförpackning. Sen bad Fredrik mig att fylla på kattmaten innan vi gick så jag gick ut i boden och hämtade in kattmaten, gick in för att ge det till katten men hamnade istället i köket och var påväg att hälla ut allt i slasken..?! Aja..
Var iaf jättetrevligt hos mamma som vanligt och underbart gott med tacos, som vanligt! Mamma hade tagit hem en gammal barntapetkatalog från jobbet som skulle slängas så att Emilia kunde få sitta och klippa ur figurer och så från den. Hon älskar att klippa. Jag vart så sugen på att göra om Emilias rum när jag såg alla fina tapeter! Har ju en burk med färg hemma som är till hennes rum, men man ska ju ha tid också..Skulle ju vara fint med en fondvägg med typ My little pony eller nåt, eller en snygg bård, men det får bli sen när ekonomin ser annorlunda ut.
Båda ungarna somnade relativt ovaggat nu ikväll, dessvärre gjorde Fredrik det också. Så här sitter jag själv och har inget att göra. Trist så trist.
Imorgon blir det nog ner på vårmarknaden hela familjen, hoppas på att få träffa Pia med familj också, kanske ta en fika eller så! Hoppas verkligen det blir lika fint väder också!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi du är go du :)

Å va jag önska att jag var ledig imorgon, vill oxå på marknaden. När slutar det? Ska ev hämta nya soffan imorgon weee. Och så kommer Alicia. Det är väl stängt på söndag antar jag. Åå va jag inte gillar att jobba.. suck.. Men men.. Ni är så välkommen att hälsa på när ni vill. vi brukar ju ha Alicia då och då på helgerna så då kan barna leka :)

Fyy det är hemskt att ha sådan huvudvärk. Så har jag oxå haft. Det är vidrigt... Vrider man på huvudet så spyr man. Blää. Peppar peppar sen jag började med minipiller & blodtrycksmedicinen så har jag varit bra... Må så gott!!!

2009-04-03 @ 22:47:45
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0