Litet skrapsår

Plockade fram min tunna vårjacka innan vi gick iväg till dagis. Vinterjackan är för varm att ha på sig nu och skinnjackan vill jag inte ha när jag ska vara ute och leka med barnen. Dessutom tycker jag inte riktigt att den passar på mig när jag är osminkad, haha.
Satte på Evelina riktiga skor istället för tossorna, tänkte att hon skulle få gå lite själv för första gången ute. Nu är det ju nästan inge snö kvar på marken så det är ju lätt för henne att gå. Emilia tyckte det skulle bli jättekul att se Evelina gå själv hem från dagis, så det var inga problem alls att få med henne hem.
Tog ett tag innan Evelina fick in snitsen på det där med att gå med klumpiga skor på fötterna, men tillslut gick det riktigt fort fram! Slutade ju såklart med att hon snubblade och fick ett liiiiitet skrapsår på ena handen. Knappt synligt och hon grinade typ 2 sekunder sen upp igen. Värre vart det med Emilia. Hon vart helt förstörd, grinade och sa åt mig att sätta henne i vagnen så att hon inte kunde ramla mer och att vi måste skynda oss hem och sätta på plåster. Gumman då. Kul att se att hon bryr sig så mycket om sin lillasyster och att hon blir orolig för henne, men det var väl kanske lite väl överdrivet att grina så mycket över nåt så litet *fniss*
Evelina gick halva vägen hem, sen fick hon ligga ner för hon skulle ju sova också. Men hon var ju riktigt duktig!
Stor jäkla spark i ändan på alla som inte plockar upp hundskiten efter sina hundar dock! Man får ju kryssa fram mellan alla skithögar och hur kul är det egentligen att skrubba skorna rena varje gång man vart ute för att barnen klivit i skiten? Evelina lyckades ju självklart hinna med att stoppa vantarna i en skithög också, jättetrevligt. Nästa gång jag ser någon som inte plockar upp hundskiten, då ska jag fan plocka upp högen och följa efter personen hem och placera skiten utanför ytterdörren deras.

Jag har nyss tvättat klädseln till Evelinas gamla bilbarnstol. Ska slänga ut en annons på Blocket, hoppas på att få den såld. Ska försöka hinna med att tvätta klädseln till syskonvagnen i helgen och slänga ut en annons på den med. Sen ska det även slängas ut annons på babysitter, hoppgunga, stol-på-bord, blöjhink, bärsele, kläder och nån grej till. Kommer inte ihåg vad mer det var, men det var en hel del grejer iaf. Nåt lär man väl få sålt. Så ska vi även sälja vårat bar-bord med 6 stolar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Å va gullig det lät då, hon kommer att ta bra hand om sin lillasyster :)

Ja va fan är det med folk, varför tar det inte upp skiten för. Jag blir så förbannad. Det är ju äckligt. Man vill kunna skutta omkring och släppa barnen "lös".. Grr

2009-04-02 @ 20:08:32
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, samma här. Är skitirriterad på folk som inte plockar upp efter sin hund! Noah hade klivit i skiten i dag han med. Efter hela kanalen är det fullt. Blir så arg!

2009-04-02 @ 22:03:03
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emma

jag är intreserad av en hoppgunga :P

2009-04-02 @ 23:32:25
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter bra det, hur sätter man upp den ni har?

2009-04-03 @ 09:53:21
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: (Hemlig) Svalan du vet dem? :P

Hej okej vad kul.. hur mycket ska ni ha för syskonvagnen? Har egentligen inte råd att köpa någon förrän i sommar men om ni inte får den såld så kan ni sälja den till mig då :)

2009-04-03 @ 13:28:42
Postat av: Linda

Tack så mycket :) Det ser alltid annorlunda ut på bild... Tänkte att vi skulle bjuda hem er på mat ngn gång :) skulle vara trevligt att träffas :)

2009-04-03 @ 22:07:56
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0