Ännu en helg

Faen så fort helgerna går! Trist ju..Inte för att det händer så mycket mer på helgerna än på vardagarna..Eller nu ljög jag förresten, vi har ju hittat på mycket skoj på helgerna hela familjen på sistone! Pulka, Lekland och sånt. Nästa helg är det barnkalas också, och så är det ju sportlovsvecka i veckan så Fredrik ska kolla med jobbet om det är lugnt där så han kan ta ut nån föräldradag, så vi kan göra lite sportlovsaktiviteter! Har tänkt på Hoppkuddelandet eller vad det hette, Järnvägsmuseet, badhuset och så blir det säkert skoter och pulka med! Såklart grillar vi också! Låter väl inte helt tokigt?

Igår träffade jag och barnen Linda och Hugo! Gick och mötte dom efter lunch så tog vi en promenad så Evelina fick sova lite. Hade massa girlie-talk medans! Sen gick vi hem till Linda och Hugo och där bjöds det på fika! Snickerstårta och en skitgod saft! Haha...Hallonsaft! Emilia och Hugo lekte jättebra tillsammans, så himla roligt ju! Evelina var mest överallt tror jag. Tur hon är söt så hon kommer undan med det! Fick ju en foundation av Linda med, men tyvärr så passade inte färgen mig upptäckte jag när jag provade den på kvällen efter att ha sminkat av mig dagens smink. Den var lite för mörk. Fasen också..Men jättesnäll tanke ju! Goa vänner man har ^^
Vi gick hem vid halv 5 tror jag. Var ju tvungen att börja tänka på maten. Emilia tyckte det var skitkul att hoppa runt i snön och göra snöänglar. Självklart, bara för att jag frös. Annars vill hon aldrig gå själv utan ska stå på brädan hela tiden. Väl hemma så ville hon inte ha mat heller. Hon hade ju ätit enorma mängder bulle hos Linda och Hugo, så inte så konstigt kanske ^^ Hon fick säga till när hon ville ha mat och klockan var nog närmare 7 när hon började bli hungrig. Strax därefter kom Fredrik hem från kryssningen också. Skönt, slapp jag natta båda barnen själv :-P
Evelina krånglade vid nattningen och Emilia blev sen i säng hon med, så klockan var nog kvart i 10 innan båda sov. Typiskt..Jag som ville kika lite på Mellon..Åkte iväg och köpte mat på Donken åt mig och Fredrik, El nacho grande, mums!

Idag har det inte hänt mycket alls. Fredrik och Emilia var på gympa imorse, jag och Evelina lekte hemma. Lunch efter det och jag tog en promenad med Evelina så hon somnade, ligger fortfarande och sover. Fredrik ligger och sover han med, jag sitter här och Emilia håller på att fixa frisyr på mig med hjälp av en soppslev (?). Skönt när det pillas med håret, så jag passar på att njuta! Skitsamma att jag alldeles före hade tvättat håret, och fönat och sprayat..Haha..

Ikväll efter maten ska vi hem till mamma och fika. Ska slänga ihop den där pajen senare som vi ska bjuda på. Längtar! Jaa, mycket mer än så lär det väl inte bli idag. Slappsöndag..

Förresten, massa snö ute! Och självklart har dom inte plogat här på Killingvägen! What the F!? Till och med uppe på Smultronbacken har dom ju plogat, men inte här..Hmpf..Ska man behöva sätta fast en plogmojäng fram på vagnen och sköta plogningen själv eller? Det har då verkligen blivit sämre här på Killingvägen sedan jag var liten..Men så fort jag har fått jobb, då jäklar ska det köpas hus! Så förhoppningsvis blir man inte kvar här på Killingen allt för länge!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi ska på hoppkuddeland imorn kl 10. Om ni åker imorn kanske vi ses då :)

2009-02-22 @ 15:56:25
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: Linda

Tröök att den inte passade då "/ Kasta den åt skogshelvetet då :-D Hahaha.

2009-02-22 @ 16:24:51
URL: http://lindapernilla.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Hoppkuddeland? Vad är det för skoj? :)

2009-02-22 @ 19:48:04
Postat av: malin

va du e duktig på att baka då!! =) läser jämt att du bakar;-) vill jag också men blir inte av=/

2009-02-22 @ 20:25:36
URL: http://mammamiiaa.blogg.se/
Postat av: Emma

LINDA: hoppkuddeland är något dom har i nynäshallen nu under lovet :)

2009-02-22 @ 21:54:21
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0