Brist på rubrik

Idag har det varit en rätt så..intensiv dag. Fredrik åkte ju iväg på kryssning idag så jag har haft ungarna själv hela dagen. I stort sett.

Barnen vaknade 08. Blää tyckte jag som sovit dåligt inatt. Vad ovanligt va? Emilia gick in till Evelina och kröp ner i spjälsängen med henne, där satt dom sen och lekte snällt tillsammans i 45 minuter, så jag kunde blunda lite till. Tänk att ibland kan dom, sötnosarna! Gick ner för att fixa frukost och upptäcker Fredrik fortfarande sovandes. Men åhhh, har han sovit över! Så han fick bråttom in i duschen och fixa ordning allt, han skulle ju till Gävle för att åka med buss därifrån till båten. Slutade med att även jag fick stressa och göra mig klar, för att skjutsa honom till Gävle istället för att han skulle ta sig ner på stan och ta bussen. Stress, stress, denna underbara stress. Vilket fall som helst så gjorde det inte så mycket ändå sen, för när jag läste tidningen så såg jag att dom hade sänkt priset med 1000:- på bilstolar inne på Barnens hus, så jag och ungarna åkte dit och köpte en ny bilstol åt Evelina efter att ha lämnat Fredrik. Men jag hatar verkligen att köra i Gävle, jag hittar inte!! Körde vilse 3 ggr innan jag kom till Barnens hus, haha! Skönt med ny bilstol iaf, Evelina hade ju blitt lite för stor för den gamla. Svart och vindröd blev det, i stort sett likadan som Emilia har. Blir bra det! Nu vill jag ha hem Fredrik så han kan fixa in den i bilen, för det klarar inte jag av ^^ Mötte farmor utanför Barnens hus förresten, vi såg nog lika förvånade ut båda två :-P

Efter Gävle svängde vi in på Prix för att köpa tvättservetter, amningsinlägg och lite grejs till en äppelpaj. Blev aldrig av att jag gjorde nån sån idag, så jag får väl ta det imorgon eller på söndag kanske. Iaf, barnen skötte sig ganska bra inne på affären, för en gångs skull. Nää men dom brukar vara rätt snälla jämt när vi handlar ^^
Skynda hem och fixa mat till två skithungriga ungar. Skrik och grin, huvudvärk till mig. Emilia åt knappt nåt ändå sen.. Suck! Evelina fick puré, då maten jag och Emilia åt inte riktigt passade henne. Men hon är då inte förtjust i puré inte. Precis som Emilia, som aldrig åt puré, verkar hon tycka det är för slibbigt och äckligt. Klandrar dom inte, det är fan inte gott. Förutom vissa dessertpuréer då ^^

När vi ätit var Evelina trött, så vi klädde på oss och gick ut en sväng. Träffade på Wedde (mitt ex) och hans son så vi pratade med dom en sväng. Trevligt trevligt! Jag är kompis med många av mina ex, det verkar många tycka är konstigt..?
Aja, Evelina somnade iaf ganska fort i vagnen så jag och Emilia gick till kullarna här i Vallhov och åkte lite tefat. Skojjsigt, men hon tröttnade snabbt. Då gick vi hem och fikade. Tog det lugnt bara tills Evelina vaknade strax efter 16. Då gjorde vi oss klara och traskade över till mamma. Där bjöds det på tacos och vi fick äntligen träffa brorsans tjej! En jättetrevlig tjej var det! Fin och snäll verkar hon vara. Blir bra åt brorsan det ^^

Vi blev kvar hos mamma ända tills 20, då vi gick hem och jag nattade först Evelina medans Emilia tittade på barnprogram och sen nattade jag henne. Gick snabbt, tog typ 40 minuter sammanlagt. Inte illa!
Gick ner och satt mig vid datorn efter nattningen men då ville den inte starta. Ringde Fredrik men jag vette tusan vad som hände för först svarade han, lät lite smålullig, sen bröts det och nu går det inte att ringa honom mer. Jaha..Ringde brorsan, men han svarade inte. Så jag ringde Wedde! Bra att ha ett ex som är datanörd :-P Fixade sig till slut iaf, bra!! Hur skulle jag kunna överleva utan datorn?! ^^ Så nu sitter jag här, käkar godis, slösurfar och kikar på Alien vs Predator samtidigt. Blir nog sängen snart tror jag.

Imorgon efter lunch ska vi ut och promenera med Linda och Hugo! Sen skulle vi upp till henne och fika och prata strunt! Alltid trevligt! Sötnosen ska skänka fattig-Angie en foundation, om färgen passar mig. Gud så snällt! Kanske jag kan visa mig ute bland folk ett tag till då! :-D Vänner, det är bra att ha det!

Just det, måste ju skryta om Evelina lite också! Hon går jättemycket nu! Reser sig upp, tar några steg, ramlar och så upp igen på en gång. Hon ger sig inte! Duktig tjej! Tänk att jag fått två så duktiga tjejer, som inte alls vill vara bebis länge utan upp och gå redan vid 10 månaders ålder! Och Emilia, hon är ju så smart hon! På dagis berömmer dom henne nästan varje dag för dom tycker hon är så tidig med mycket. Hon beter sig mer som hon skulle vara 4-5 år och inte 3, och ibland håller hon diskussioner precis som en 6-åring säger dom! Det ni! Undra vem hon fått den smartheten ifrån ja! Mig såklart, haha! :-P Men det är faktiskt ganska jobbigt med en sån tidig tjej också, det blir väldigt intensivt. Tror Malin håller med mig, för Emilia och Alicia verkar vara ganska lika. Eller vad säger du Malin? ^^ Men såklart är man ju grymt stolt!

Oj, vad långt det blev..Orkade nån läsa..? ^^

Kommentarer
Postat av: malin

jag orkade läsa,haha.....har ofta låga inlägg jag å=) Ja jag håller me....Alicia är absolut mer som fem än fyra.... o pratet.....ja va ska man säga.....herregud!! skönt att vila öronen såhär på kvällen.....o vad gjorde man utan datorn.....fattar ej att jag va utan i över ett år!!! ja va duktiga döttrar vi har=) man skryter ju en del ibland OCH spyr ur sig lite me! är ju inte nån dans på rosor alla ggr o jag beundrar er som har TVÅ!! så tätt.....jag tänker många ggr att jag e glad att jag har EN bara.....=) kram

2009-02-20 @ 22:53:34
URL: http://mammamiiaa.blogg.se/
Postat av: hanna hellman

jepp, läste hela =)

2009-02-21 @ 08:12:36
URL: http://hannahellman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0