Kalas 2 avklarat!

Sen söndagkväll och en mycket trött mamma..Kalas nummer 2 är avklarat, men än är det inte klart.
Fick ett sms imorse att Cina m. fam. inte kunde komma. Där sjönk mitt humör på en gång. Fan att jag ska ta allt så himla hårt nu för tiden, men antagligen hänger det ihop med att jag redan känner mig lite låg. Minsta lilla motgång och jag vill bara gå och lägga mig. Skita i allt. Cina och dom kommer nån gång sen istället, vet inte när dock.
Sen så har ju inte Fredriks föräldrar kommit än heller, så dom är också kvar. Hade ju faktiskt varit skönt att ha den där kalasbiten avklarad snart, för det tar faktiskt på krafterna att ordna kalas!
Emilia var jättenöjd efter dagen iaf. Malin och Nova kom först och av dom fick hon en Lilla Sjöjungfrun-Barbie. Emilia och Nova försvann upp på hennes rum på en gång och lekte med lera och tittade på Pippi, så vi vuxna kunde fika lite i lugn och ro till en början. Evelina sov ute i vagnen.
Lite senare kom pappa med sambon Petra och hennes son Simon. Av dom fick Emilia en sparkcykel, skydd till den, en docka och ett spel. Så mycket grejer! Spelet var ett sånt där spel där man ska få grodor att hoppa i en hink. Vet ni vad jag menar? Jag var skitduktig på det! Fick i nästan alla mina, medans min pappa däremot bara fick i en :-P
Pappa m. fam. blev kvar ganska länge, så när dom åkt blev det fuskmat från Verona. Fredrik älskar ju deras pizzor efter att ha jobbat där i flera år. Jag gillar dom däremot inte alls, så det blev kycklingsallad för min del. Emilia är väldigt duktig med fuskmat hon måste jag säga, hon tycker inte om! Varken hamburgare, pizza eller kebab. Ganska bra faktiskt, det är ju inte nyttigt. Lika läsk och godis, det tycker hon inte heller om. Kanske är det nå fel på mitt barn..? :-P Ser iaf till att ha matlåda hemma åt henne, fast idag ville hon äta sallad med mig. Riktigt duktig på att äta också, med tanke på hur dåligt hon ätit de senaste dagarna. Hatar såna här vägra-mat-perioder. Alla barn har dom nån gång, men har man en matglad unge från början blir man nästan orolig när dom helt plötsligt inte vill ha mer än 2 tuggor.

Måndag imorgon, fan vad trist. Inget inplanerat heller. Får väl se vad som hittas på. Jag längtar efter att få gå och spana i affärer, jag vill shoppa! Hatar pengar..Eller iaf bristen på dem..Har inte ens råd att tanka mobiljäveln, och jag verkligen hatar att inte kunna svara på sms jag får! Hoppas inte folk tror jag är en stram bitterfitta bara..Jag är bara pank..

Evelina har förresten tagit lite fler steg helt själv nu! Så duktig hon är ^^ Är nog inte så långt kvar tills hon går helt och hållet nu inte. Stora tjejen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej!



Nu är det REA i bloppisen, kika in och fynda! :-)

http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/min-bloppis.html



Kram Rebecca

2009-02-08 @ 22:51:50
Postat av: Cina Lindberg

Är det ok om vi kommer imorgon? Säg en tid som passar er. Ni behöver absolut inte ordna nått kalasigt. Vi äter inte fikabröd som du vet. Det enda jag vill är att Emilia ska få sin present sen skiter jag i om det är kalas...



Synd att det blev som det blev idag, men jag kan verkligen inte rå för att alla andra hade förhinder oxå. Hoppas verkligen inte att du är sur på mig...

2009-02-09 @ 01:51:51
URL: http://cinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0