Semlor & böcker

Ska väl ta och kludda ner nån rad innan det är dags för sängen. Tidigt i säng, Evelina har börjat sova knepigt. Eller ja hon vaknar ofta då. Tänder, magen eller mardrömmar..Eller varför inte alltihopa? Verkar besvärad av munnen, ni vet sådär som det brukar bli när tänder är på G. Så har hon varit lite hård, eller ja inte hård men fastare än vanligt då, i magen och dessutom inte bajsat idag. Men samtidigt så verkar det som mardrömmar på sättet hon vaknar på. Emilia vaknar på samma sätt när hon drömmer. Så ja, vad beror det på, att hon vaknar lillstumpan? En blandning av alla 3 alternativ kanske.

Igår orkade jag inte skriva någe. Hände inget speciellt under dagen heller så jag hade inget intressant att skriva om. Vi var ute och lekte i en snöhög i 1 timme efter våra söva-Evelina-promenad. Nu vet jag hur du känner gällande dessa snöhögar Malin!! Sen städade vi resten av dagen. Städade, diskade och tvättade. Roligt va?

Idag har jag varit himla trött, så jag somnade på köksgolvet (!) när Emilia var på dagis och Evelina somnade en sväng på förmiddagen. Fredrik kom hem på lunchen och skrattade och knäppte kort, tack för det :-P Efter dagishämtning, som var en riktigt svettig historia, så gick vi ner på stan. In på bibblan och lämnade tillbaka en bok som antagligen är en bibblabok, fast det inte finns nån streckkod eller stämpelmojäng på den. Köpte present åt Nea som fyller år imorgon och som vi ska på kalas hos i helgen. Vidare till Maxi för att köpa en bok på bokrean, Bila med barn. Kommer nog bli jättebra den boken! Tips på barnaktiviteter i varje län, samt rastplatser med lekplats och kartor förstås! 39:-, som hittat! Det blir tyvärr enda boken som köps på bokrean i år. Snyft...Jag som älskar bokrea!! Brukar alltid bli typ 2 kassar minst annars..Men, men..I år säger plånboken nej. Bättre lycka nästa år! Köpte en korv åt Emilia också, och i kön träffade vi på Fredriks föräldrar. Dom verkade sakna barnen och tyckte vi skulle komma ut nån dag, så jag och Fredrik kunde åka skoter och dom ha barnen. Ja tack! :-) Sen sprang vi vidare hemåt, men först in på Prix och handla lite dasspapper, mjölk, ägg och frukt. Hem och göra mat, Emilia var skittrött och ville gå och sova efter maten. Då var klockan 7. Fredrik nattar ju henne i vanliga fall men eftersom hon ville sova tidigare idag så ville jag natta, då jag nästan aldrig får chansen annars för att dom vill sova samtidigt dom små. Mys! Ja sen nattades minstingen och jag och Fredrik svullade Marangoni-semla! Sån där groda ni vet! Mums! Kikade på Changeling till det. Bra film!

Nää nu blir det sängen! Imorgon ska jag till sjukhuset och kolla upp dumma whiplash-skadan, sen blir det vattengympa på kvällen. Mer är inte planerat. Höres då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0