von Lidl

Snart är det dags för sängen, men tänkte klottra ner nån rad om dagen först.

Medans Emilia var på dagis gjordes inget speciellt. Lekte med Evelina i stort sett. Fredrik hämtade Emilia på dagis. Inte ofta han får chansen att se dagis, så det kan ju vara lite kul. Eller nåt. Emilia kom hem med ett jättefint hjärta som hon gjort på dagis, så det hänger i fönstret nu.
Vi käkade lite mellis och sen åkte vi iväg för att handla. Brukar handla lite på Lidl ibland då vi vet att det finns många varor där som är lika bra men billigare än på andra ställen, och idag blev det en Lidl-dag. Handlade rätt mycket där faktiskt. Det mesta på våran inköpslista fanns, resten köpte vi på Willys. Precis när vi kom till kön och skulle börja plocka upp våra varor vart Fredrik svimfärdig. Alldeles kritvit i ansiktet. Barnen märkte att nåt var konstigt så dom började ju såklart skrika båda två. Vadå stressmoment? Fredrik lyckades hålla sig på benen iaf, och vi satt ett tag i bilen och drack juice och åt chokladbit innan vi åkte till Willys. Men där sprang jag in själv. Köpte det som fattades, och så hittade jag på billig köttfärs och kotletter. Köttfärsen kostade 39,90:- kilot. Stod en tant där och plockade på sig flera förpackningar, tror hon hade 7 i famnen när jag kom fram. Hon klev åt sidan så att jag också kunde ta nån förpackning. Tog 3, sen gick jag. Då gick hon fram igen och plockade på sig nån till förpackning! Vart inte många kvar i den hyllan inte. Snacka om att hamstra köttfärs..! Men man borde kanske passa på?
Sen åkte vi hem och gjorde mat. Eller jag gjorde mat och Fredrik underhöll barnen. Så är det alltid. Jag som blev tillsammans med en kock just för att slippa laga mat, vad gick fel? :-P Men jag har faktiskt blivit riktigt duktig på att laga mat, om jag får säga det själv! Lagade aldrig nåt själv innan jag fick barn! Vi provade ett nytt recept idag, på morotspannkaka. Gott som tusan var det!
Ja sen var det bara nattning av barn kvar. Ungarna somnade ganska fort, jag stack upp till mamma och släpade med mig brorsan till affären, igen! Glömde lite grejer. Hittade på sockervadd på burk, med banansmak! Mums!! Den tog slut väldigt fort..Synd.. ^^

Nu måste jag nog sova ser jag på klockan. Evelina vaknar väl snart och vill ha lite tutt förstår jag. Imorgon ska nog Fredrik jobba iaf, han känner sig lite piggare. Dessutom har han kontorsmöte, med gratis mat och sprit. Hmm..Har vi tur så får kanske jag och ungarna gå upp till mamma och äta, så hjälper hon till med nattningen sen. Svårt med två barn som ska nattas samtidigt, och som tar minst 20 minuter på sig att somna och de kräver båda två i stort sett total tystnad. Hmm..Då är det tur att mamma bor granne!

Nää, sängen var det! Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: jenny

Jo, jag gjorde ett sådant när jag var gravid med Lilly pga blödningar också. Men de kollade de på livmodertappen med mikroskåp?? aj aj,det var inte lika skönt. =P Men det slipper jag ju nu förhoppningsvis. He he

2009-02-13 @ 08:28:30
URL: http://jenoli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0