Liten olycka

Naw lilla Linis har gjort illa sig..Eller ja egentligen var det mormor som gjorde illa henne. Inte på flit naturligtvis. Skulle klippa naglarna på henne, eller klorna kanske man ska säga. Och precis när hon skulle klippa så började hon vifta så det blidde ett litet jack i fingret. Inte alls stort, men gud så det blödde! Evelina brydde sig inte alls, skrattade åt oss när vi irrade omkring för att leta saker för att stoppa blodflödet och få på ett plåster på nåt vis och göra det oåtkomligt för henne. Hon kletade ju blodet överallt och ju mer hon sög på fingret ju mer blödde det. Förstår inte hur ett så litet sår kan blöda så mycket!! Fick på henne två plåster och kirurgtejp till slut iaf, och så vante på det så hon inte skulle slita av sig det, haha..Snyggt..Fredrik blidde alldeles hispig, han är sååå känslig. Emilia blev såklart orolig hon med då och när hon såg blodet. Var nog bara jag (för en gångs skull) och Evelina själv som var lugna. Tufflan. Skitsvårt att klippa naglar på småbarn ju! När Emilia var bebis så klippte jag henne i fingret för hon viftade också precis vid klippet. "Klipp när dom sover", säger alla men va fan mina ungar vaknar om jag börjar böka när dom sover..Behöver bara öppna sovrumsdörren så slår dom upp ögonen i stort sett.

Tacosen var underbart god iaf, som alltid! Men har ont i magen nu för jag vräkte i mig för mycket som vanligt..Ett jäkla under att vågen står på 50 kilo fast jag äter som jag gör..50 kilo på 171 cm, det är lite det..Hade jag haft pengar hade jag köpt hem sånt där pulver och druckit efter varje måltid..

Emilia börjar bli sjuk igen..Eller ja sjuk och sjuk. Snuvig är hon. Snuvig och suuuuur. Bara det stannar vid snuva så gör det väl inte så mycket.

Missade när Blondinbella dansade, fan då..Enda som jag egentligen vill se dansa. Hatar ju dessa program annars..Men gud så roligt det ser ut att dansa jive!! Jive och quickstep, det hade jag velat dansa ^^ Studsa runt som en tok!
Ihh nu dansar Hasse Aro, jag dööööör! Skäms ju..*blundar*

Kommentarer
Postat av: jenny

Börja träna så du får lite muskler. Det ska jag göra och då väger man ju mer också. =)

2009-01-23 @ 23:26:23
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: madde

haha jag väntade bara på att hon skulle åka ut :) gillar henne direkt inte :D Men något som kan vara bra är om ni slutar att klippa barnen naglar och fila dem i stället :) Gör det när dem är trött framför nått tv-program :)

2009-01-23 @ 23:33:47
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0