Sur

Idag är jag sur. Neggo som fan, men det har jag rätt till nu tycker jag. Anledningen är att herr Larsson har dragit iväg på en förbannad jävla 48-timmars kryssning. Fattar inte hur han kan ta ut föräldraledigt för att vara hemma med familjen och sen dra iväg på supa-kryssning. Det går ju liksom inte ihop för fem öre. Han frågade mig om det var okej att åka, jag sa naturligtvis vad jag tyckte. Dagen efter kommer han och säger att han tackat ja till att följa med eftersom att jag sagt att det var okej. Öhh!?!? Snacka om att höra det man vill höra. Så ja idag är jag sur. Jag har flera inflammerade leder just nu så jag måste in till sjukhuset för fler kortisonsprutor, vilket då innebär att jag just nu har ont i hela kroppen. Plus whiplash-skadan på det. Känns jättebra att vara ensam hemma med barnen då. Nattningen ikväll kommer ju bli himla intressant också. Mina barn är svårnattade. Emilia kräver en saga och sen ligga och hålla hand i 30 minuter. Skitdrygt och helt tyst måste det vara annars kan hon inte somna. Det innebär att jag inte kan ha Evelina med mig in i hennes rum vid nattning. Vart gör jag av henne? Om jag inte har sån tur att hon somnar först då vill säga, men det tvivlar jag på. Evelina kräver amning och tystnad och hennes nattning tar ca 15 minuter. Förhoppningsvis så kan Emilia sitta själv framför tv:n dom minuterna om det blir så att Evelina somnar först. Men oftast så ska hon följa med in i sovrummet, bara för att jävlas. Det är det som är så kul med trotsåldern.  Aja, nog om negativt nu..

Tänkte jag ska skriva lite positivt också! Lilla Evelina börjar bli riktigt duktig nu. Har stått upp helt själv utan stöd flera ggr lite längre stunder och så har hon gått själv när hon hållt i sig i gåstolen eller möbler. Plockade fram lära-gå-vagnen igår men det rullar lite för fort för att hon ska hinna med. Går ju att skruva åt hjulen så att den ska rulla saktare men då står hon och lyfter den istället. Haha..Jaja duktig är hon iaf tycker jag. Så har hon börjat få två tänder. Märks på hennes humör för hon är ganska sur. Så nu är det vasst i munnen, blir det kul att amma :-P

Nää nu ska jag ta och mata Evelina, sen blir det mat till mig och Emilia.

Kommentarer
Postat av: Sophy

Allvarligt talat Angelica så förstår jag inte hur du står ut! Hade Simon betett sig som Herr Larsson hade han varit utslängd från huset fortare än kvickt!

Kram

2009-01-05 @ 13:18:26
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: madde

Haha.. jaa men jag tyckte inte att det gjorde såå ont när Luna fick tänder nere men sen när dem kom uppe också då gör det attans såå ont.. det värsta är ju att unge biter mig i tutten nu och sen krattar hon jäkla skit unge :D Drygt att mannen i huset gör som han gör.. men skönt att iaf en tar sitt fulla ansvar :D Hur skulle det annars ha sett ut? :D Ha nu en bra dag och får du allt för jobbigt så får du väll ringa brorsan eller morsan din :D

2009-01-05 @ 15:04:00
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: Sofia

Nej men Angelica, nu tycker jag verkligen synd om dig. Har han inget samvete?! Hoppas verkligen han skärper sig. Hur ska du annars stå ut... Man får inte göra så mot den man lever med, jag skulle då inte det:)



Hoppas allt blir bättre för dig snart (skador, sömn och allt annat)! Massa kramar från mig!!

2009-01-05 @ 17:05:49
URL: http://sofiaerixon.blogg.se/
Postat av: Linda

HUH? Hade det varit min karl så hade han åkt ut ILLA KVICKT! Hur mycket jag än älskat karln så hade han åkt ut med huvudet före!

2009-01-05 @ 18:57:34
URL: http://lindapernilla.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0