Tack & bock!

Vad trevligt att jag fick svar på mina välling-frågor! Trodde dock inte att man kunde ge ersättning vid 8 månader, för när Emilia var 8 månader och jag hade fundering om ersättning så sa dom på BVC att hon var för stor för ersättning då och att jag skulle ge välling. Hmm..Hoppas hon börjar äta puré och sånt snart med, så man kan sluta amma om ett tag. Men välling på kvällen ska vi nog börja med iaf. Gärna gröt på morgonen. Ska nog ta mig till affären senare idag och handla lite välling iaf. Gröt och puré finnes hemma redan. Bara att fortsätta försöka, nån gång måste hon ju inse att hon inte blir mätt på bara tutt.
Evelina sov förresten som en räka inatt. Hon somnade inte förrens vid midnatt cirkus, sen vaknade hon typ 03:30 och hostade så hemskt så jag fick sitta uppe med henne i 1 timme innan hon kunde somna om. Jag har ju så svårt att somna, ligger typ 1 timme innan jag äntligen somnar, så det blev inte mycket sömn då båda barnen vaknade 08:30 sen. Tvingade i mig 2 koppar kaffe på morgonen för att vakna till, inte för att det hjälpte.

Åh urk, min nacke mår inte bra idag. Jäkla skit..Har suttit ett tag med vetekudden, skönt med värme ju. Men så fort värmen försvinner så blir det ju lika illa igen. Mamma har iaf pratat med moster som ska fixa tid åt mig på sjukhuset så jag får komma in och få nya kortisonsprutor i mina inflammerade leder. Bra med en moster som jobbar där, som kan fixa tider åt en så fort det behövs. Nu när man äntligen fått remiss dit vill säga!

Hos farmor på annandagen
Snygga miner vi gör, jag och dotra

Kommentarer
Postat av: stina

Klart man kan ge ersättning vid 8 månader, du ammar ju henne och ersättning är ju ersättning för det.Så hon får ju i sig samma näring som när du ammar,och man ska inte ge mer än 3 spannmål per dag, alltså välling/gröt. Jaja du listar nog ut hur du vill göra själv =)

2009-01-06 @ 20:42:00
URL: http://stonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0