Allt skiter sig

Jag blir då galen..Först var det Försäkringskassan som krånglade, nu är det a-kassan!
Hade äntligen börjat se ljuset i mörkret, nu skulle a-kassepengarna komma. Ringde idag och frågade när dom skulle komma. Fick då veta att bara för att jag sökt till högskolan till hösten så hade jag inte rätt till att stämpla! Va fan! Tydligen så får man inte stämpla om man har för avsikt att studera. Frågade om det gällde även om jag hade för avsikt att studera om kanske 5 år. Jaa vi vet inte riktigt, men antagligen får du inte stämpla då heller blev svaret. Det är ju fan sjukt! Nu står jag helt utanför systemet, hur jag än gör blir jag utan pengar. Jävligt kul! Enda som kan rädda oss är om jag får ett jobb, typ imorgon. Jättelätt idag..Så arg och ledsen..Vi tittar på andra lägenheter nu, för vi kommer nog bli tvungna att flytta. Internet och hemtelefon är uppsagda, så jag kommer inte att vara särskilt anträffbar om ett tag. Har inte råd att tanka mobilen heller så jag kommer aldrig att kunna höra av mig till nån. Så ni vet..Jävla skit! Jag orkar verkligen inge mer nu. Det räcker! Hur mycket skit ska man behöva ta egentligen..Jag har sökt 5 jobb idag, har en hel lista med jobb att ringa om imorgon. Men antagligen blir det ju samma svar överallt. Allt känns så hopplöst..Vill bara försvinna..Tur man har barnen säger jag, det är dom som håller mig uppe just nu..Fan..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo, det är ju så. :(

Men du har nog rätt att få pengar i efterhand om du inte kommer in på högskolen eftersom du söker jobb medans.

Vissa fack ger även a-kassa när man sökt högskola, eftersom det bara kan vara ett alternativ till alla jobb man söker men facken verkar tolka det olika. Tyvärr...

2009-07-01 @ 09:25:33
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej. Ja du ser. Jag velar också om födelsedatum ska vara med på handleden eller inte. Men det lutar åt att det inte ska stå med. Lite mer hemligt/personligt då. Har ju Idun 060401 mellan skulderbladen men den vill jag som sagt täcka över.

Hur känner du men namnen på handlederna, ska det stå så det är rätt för dig eller rätt utåt sett ?

Vad fint det efter ryggraden lät, vad är det det ska stå? :)

2009-07-06 @ 10:00:11
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0