Extreme home-makeover

Oj så mycket idéer jag har nu till hemmet, hur jag vill göra om osv!
Vet i stort sett precis hur jag vill ha med färger på väggarna i alla rum. Har även lite väggord och sånt planerat. Blir nog bra det här, när det är klart. Får ju ta lite i taget, har ju inte hur mycket pengar som helst liksom.
Läste Lindas blogg om de fina bokstäverna hon beställt åt Alicia, så nu vill ju jag också ha såna i tjejernas rum! Beställde hem kataloger från Panduro, så kan man sitta och bläddra och drömma om kvällarna.
Har även lite planer för möblerna. Vi har ju i stort sett bara furumöbler i vardagsrummet. Det var ju så "inne" när vi köpte dessa. Nu är jag så less på dom. Ett plus är ju att dom är lätta att måla/lacka om! Så jag ska göra som mamma tror jag, lacka dem väldigt mörka och sen måla svarta detaljer. Jättesnyggt, iaf på mammas möbler!
Men samtidigt tycker jag ju att det är grymt snyggt med vita möbler..Men jag tror att det skulle bli lite väl ljust här hemma då, kanske..Med vita väggar också..Eller kanske inte..Men jag gillar det här med vita väggar och svarta/mörka möbler och detaljer. Svårt..Men det är ju inte bara jag som ska bestämma, Fredrik lär väl kanske ha nåt att säga till om han med ^^
Det första jag ska börja med är iaf Emilias rum. Färgen dit har vi ju redan hemma. Får se om jag kanske tar tag i det nästa vecka medans barnen är på dagis. Hon kommer att få svagt rosa/lila väggar. Gillar ljust jag, det ska se stort och luftigt ut hemma! Men i barnens rum vill jag iaf ha lite färg, men inte värsta skrällrosa typ. Så denna blir nog bra. Vet inte riktigt vad jag ska ha i Evelinas rum..Vill ju ha en lite "tjejig" färg, men inte samma som Emilia..Just nu har båda tjejerna blåa väggar..Haha. Kanske väldigt ljust gul...? Fast jag är inte så förtjust i gul..Haha..Tur mamma jobbar i en färgbutik, så kan man gå dit och få tips, idéer och massa inspiration!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej Hej. Bilderna är tagna hemma hos oss, jag har lagt ut bilder på hela lägenheten tidigare från 2008 nångång, bara och leta. hehe :) Sköt om er! Kram

2009-06-04 @ 21:30:46
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Om du vill ha ännu mer ideér så ska du gå in på www.styleroom.se.. Det är hur roligt som helst. En massa folk som har lagt upp bilder på sina hem.. Bokstäverna som jag beställde är jättebilliga och nu finns det tjocka att beställa oxå (lite dyrare) det skulle oxå vara skit snygga att ha... Lycka till

2009-06-05 @ 10:56:02
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0