R.I.P King of Pop

Ingen har väl kunnat missa att en av tidernas största artist har avlidit. Michael Jackson avled igår, 50 år gammal, av hjärtstillestånd. Jag fick beskedet när jag satt hemma hos Dennis och firade hans 25-årsdag. Vi satt och drack, skrattade och sjöng och pratade om Michael Jackson och om hur bra jag tycker han är. Lyssnade lite på några av hans låtar och inte alls långt där efter fick jag ett sms av min bror där det stod att Michaet dött.
Michael har varit min idol sen jag var liten. Kommer inte ens ihåg när jag började lyssna på honom, tror jag gick i 4:an.
Han är en helt otrolig artist, hans sånger, hans danser, hans musikvideor. Han är stor, så otroligt stor! Kikade på en dokumentär om honom på SVT1 nu ikväll och slogs igen av hur fantastisk han är, så mycket han har tillfört musiken. Se bara på albumet Thriller!
Det känns så overkligt att han är död, även om jag faktiskt väntat på detta besked några år nu. Han har levt ett sånt otroligt hårt liv. Han har varit artist hela sitt liv, med början vid 5 års ålder. Hans pappa höll honom och hans bröder i ett järngrepp, där endast musiken tilläts. Lekar med andra barn var inte att tänka på. Och hur har han inte blivit behandlad utav media? Och så har vu ju naturligtvis dessa sexuella övergrepp mot barn. Personligen tror jag inte på dessa. Visst, ingen rök utan eld, men jag tror mer på att det är personer som vinklar händelser till sin egen fördel, för att kunna tjäna pengar på Michael.
Allt Michael någonsin har velat, är att vara normal. Men hur kan man vara normal, när man inte haft en normal uppväxt, när man inte vet hur man ska bete sig, när man inte vet annat än musiken?
Fredrik har blivit lite less på mig under dagen då jag pratat så mycket om detta som hänt. Till slut snäste jag åt honom, "men fattar du inte hur stort detta är? Hur stor HAN var?"
Hoppas att Michael nu är på en bättre plats, och alla tankar till hans anhöriga.


Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Till och med jag har köpt några låtar med honom nu. ;) <3

2009-06-27 @ 13:53:07
URL: http://bimboboy.com/blogg
Postat av: Linda

Vi ska faktiskt titta på två olika hus i Järbo :) Det är inget ställe som vi har funderat på att flytta till men prisskillnaden är så himla stor. Det är helt sjukt. Husen är 1 miljon billigare. Köper man ett hus för typ 1.5 så blir det samma kostnad som vi ger för lgh nu 8.300:- och det är för mycket tycker vi.. Så vi vill satsa på ett billigare hus utan att gå ner i standard och då måste man leta sig utanför Sandviken och definitivt inte Gävle. Men det är väl inte helt fel det heller, kanske.... Vi får låna trots att jag snart är arbetslös. Fast ni kanske tittar på hus över miljonen.?..

2009-06-28 @ 22:13:32
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi har tittat på så otroligt många hus över allt så det är inte sant. Börjar bli pinsamt när det är samma mäklare :) haha.. Har även bjudit på flera men de har blivit för dyra..

Vilket hus är ni intresserad av då?? Nyfiken :P



Vi kommer antagligen att titta på många till innan vi bestämmer oss. Jag tycker att det är läskigt att flytta....

2009-06-28 @ 22:22:35
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja gå och få ett lånelöfte på det huset tycker jag :)

Men jag tror att det förmodligen skulle bli lika dyrt som lgh om inte dyrare när det handlar om 1,5 mille.. Vi har fått ett antal lånelöften och räkningen som görs på hemnets hemsida stämmer inte. Det blir alltid dyrare. Ibland handlar det om 2000:-.. Fattar inte varför de gör så :( man blir ju lurad.. Sen beror det på om man binder räntan eller tar rörlig.. Svåra beslut det där. Iaf för oss som inte kan så mycket om det.. Som det ser ut nu och man väljer att binda så blir det ca 1000:- dyrare i månaden. Å andra sidan så kan ju räntan gå upp så att det blir ännu dyrare.. Äsch får ont i magen bara jag tänker på det...

Länsförsäkringar är bäst när det gäller lån på hus, eller överhuvudtaget faktiskt.. Ett tips :) om ni inte redan har dem...

2009-06-28 @ 22:44:14
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmm varför kommer inte min kommentar fram för :S.. Grr denna blogg värld.. Kikar in imorgon och tittar annars så får jag skriva igen tror jag :) haha

2009-06-28 @ 23:10:56
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Lotta

kommer ihåg när vi satt o lyssnade på han en massa i vallhov o tyckte han var så bra ^_^

vad man saknar de ibland..

2009-07-22 @ 21:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0