Dagis today

Imorse gick vi upp en halvtimme tidigare än vanligt. Vi har börjat lägga barnen lite tidigare nu, för det är så svårt att få upp dom på morgonen. Och i förrgår fick vi reda på att dagistiderna kommer att ändras under sommarloven framöver, för kommunen måste spara pengar. Så på somrarna får barnen till arbetslösa och föräldralediga gå 3 timmar/dag 5 dagar i veckan istället för 5 timmar/dag 3 dagar i veckan. Dvs 08:15 till 11:15. Värdelösa tider tycker jag..Blir bara stressigt och drygt. Men det är iaf därför vi har börjat lägga dom tidigare. För vi har svårt att få upp dom till 08:00, och ska dom vara på dagis redan strax efter 08:00 så måste vi gå upp senast 07:00. Och för att det ska funka så måste dom ju såklart lägga sig tidigare. Lite trist tycker jag det är, att lägga dom redan vid 19:00..Fredrik slutar ju jobba 17:00, men är ofta inte hemma förrens 18:00. Han kommer ju knappt träffa barnen. Och min mamma jobbar till 18:00 och är inte hemma och klar med maten förrens vid 19:00, så hon kommer inte hinna träffa dom alls i veckorna. Så blir man ju låst till hemmet 1 timme tidigare. Men, men. Kanske inte världens största problem och de flesta verkar ju lägga sina barn vid 19:00. Men vi har faktiskt varit riktigt nöjda med att lägga dom vid 20:00.
Nog om det. Idag fick Evelina också följa med till dagis. Vi stannade inne idag, jag, Evelina, Emilia och Petra, deras ansvariga fröken. Dels för att Evelina varit sjuk, och dels för att Petra som skulle skola in henne var sjuk förra veckan så det var en annan fröken som hade hant om Evelina då. Inte för att det spelade nån roll, Evelina brydde sig inte alls utan var lika framåt som vanligt och gick fram till Petra när hon ville upp i famnen. Så imorgon får hon vara där själv. Så kul, redan 3:e dagen fick jag lämna henne och hade hon inte blivit sjuk så hade hon bara behövt 1 inskolningsvecka med mig där endast 2 timmar allt som allt. Så skönt att hon är så framåt och säker i sig själv, min lilla tjej.

Imorgon eftermiddag kommer nog min kusin hit och hälsar på också. Trevligt trevligt! Synd bara att städningen jag gjorde igår är som bortblåst. Så trist, man sliter som ett djur för att ha det fint hemma, sen tar det ungarna 5 minuter att förstöra. Ser ut som en tornado har svept förbi här inne, haha..Populärast just nu är att hälla ut att leksaker på golvet och sprida ut dom, sen låta dom ligga utan att leka med dom, och att släpa fram alla skor och gå runt i dom och lämna dom lite här och där så man aldrig har ett par när man ska gå ut sen.
Lördagen är oplanerad än så länge, hoppas vi kan hitta på nåt kul. Helst ser jag massa solsken så man kan åka till Högbo med matsäck och leka i parken där.
Söndagen är också oplanerad, förutom kvällen för min del. Då ska jag hem till min allra bästa, min underbaraste vän Dennis! Vi ska kolla på skräckfilm, snacka skit och toka oss som vanligt! Dennis tur att bjuda på gotta denna gång, vi kör varannan för det ska ju vara rättvist eller hur? :-P Men jag tänker faktiskt köpa med mig en varsin ask jordgubbar, för dom har så goda och billiga jordgubbar på Coop, 9,90:-!  Älskar jordgubbar!

Nej, nu vart det här väldigt långt, och utan bilder eftersom dumma telefonen fortfarande är trasig och dom verkar ju aldrig reparera den..Fan så trist..

Kommentarer
Postat av: Sophy

Jaa, de där stället är ju som det är..inte konstigt att man inte saknar det..Jag har ju i och för sig inte pratat med varken CG eller Trogen..de är nog bara dom som jobbar och sliter och har svårt att få ihop folk dagarna i ända som vill att man kommer tillbaka..de är ju dom de drabbar i slutändan ändå, som får jobba över för att ingen extrajobbare vill komma..

Skönt för dig att du äntligen får må bra...hoppas verkligen att du kan få ett jobb så du får komma ut i arbetslivet nu!

kram

2009-05-07 @ 23:01:53
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Michell

nu vet jag inte vart jag ska skriva för att du ska få det här , men de får bli här ;D .



men tack :) . dom vart väl helt okej . men jag vill endå ha dom lite större , de syns inte så mkt nu tycker ja . jag betalade 1700 sen följer man ju upp och fyller på och sådär det beror ju helt på hur mkt man behöver och vill ha lixom :) .Naaw varför kan du inte handla så för då ?=/ . Kraam

2009-05-07 @ 23:16:56
URL: http://exaggerated.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag lägger Hugo vid 19.00 tiden jag också. Han är så sjukt morgontrött så jag måste lägga honom 19 för att få upp honom klockan 7.00. Han är som en tonåring :P På helgerna måste jag väcka honom, annars sover han bort hela dan ;P

2009-05-08 @ 13:03:54
URL: http://lindapernilla.bloggagratis.se
Postat av: Bimbo Boy

Vad söt du är! <3 rörd

I sommar ska vi supa på min balle... eller balkong menar jag. :P

Puuuuss!

2009-05-08 @ 19:37:36
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: madde

hehe okej skulle ju inte bli besviken om det blev en tjej heller :) ganska lätt med att ha en massa kvar efter Luna :D Är inne i 4:de månaden nu hoppas att det kommer ett slut snart :)

2009-05-08 @ 20:22:41
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: michell

Men oj , men hur gör du då med allt? :O . dom lär väl skynda på sig lite ? :S . dom förstör ju för dig ?=// . aah försäkringskassan är aldirg nått att lita på . dom är helt enkelt dum i huvet . lika arbetsförmedlingen och allt de där . bara skit ju =/

2009-05-09 @ 15:34:23
URL: http://exaggerated.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0