The open förskola

Vi vaknade 08:00 imorse. Ganska bra tid att vakna på det, inte för tidigt och inte för sent. Helt lagom helt enkelt! Gick ner och åt frukost och sen fick flickorna leka medans jag gjorde mig ordning. Sen traskade vi till öppna förskolan här i Vallhov. Var några stycken där idag, så det var roligt. Fikade och lekte för fulla muggar. Men Evelina blev ledsen först när vi kom dit, trodde väl att jag skulle lämna henne där, precis som på dagis. Sötgrodan. När hon insåg att jag skulle stanna så blev det full fart på henne. Nästa måndag är sista gången som öppna har öppet här i Vallhov. Vet inte om det bara blir sommaruppehåll eller för alltid. Tråkigt iaf, nu när inskolning och allt är över och vi har tid att gå, då stänger dom. Aja..Vi blev medbjudna till Furuvik den 1:a juni iaf. 200:- för en hel familj, då är det inträde och åkband som ingår. Bra pris tycker jag! Ska bli kul!

Vi åt fiskbullar när vi kom hem. Det gillar vi mycket alla i familjen, utom Fredrik. Honom tvingar vi att äta ändå, hähä. Evelina ligger och sover middag nu och Emilia är lite trötter hon med märker jag. Mycket gnäll varvat med död sill i soffan. Är väl bara att blunda lite om man är trött, men barn verkar inte förstå sånt. Man är ju värsta elaka mamman om man ens nämner ordet sova!
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på när Evelina vaknar..Beror väl på vädret. Såg ut att kunna bli regn. Kanske vi tar oss en liten promenad till ÖoB och köper lite småskit. Billig glass där såg jag i deras annonsblad! Sen vill jag till Rusta med, köpa ännu mer småkraffs. Vill ha Doves summer glow, den kostade bara 19:- där. Aja, vi får se vad som händer och fötter!

Kommentarer
Postat av: malin

Jotack det va trevligt igår (läste förra inlägget=) vi lär ju ta en gemensam öppnis nån gång,antingen i vallhov eller här.....de vill ju så gärna ha hit mer folk......fattar ej var alla tatt vägen.....så du kanske iofs tycker d är trist......men Alicia e nöjd bara hon har NÅN att leka me.....förr va det smockat me folk o nu är det jättedött=/ jag trivs där iom att jag gått där som liten o hade samma ledare o har ju lärt känna dem så bra=)

2009-05-18 @ 14:25:45
URL: http://mammamiiaa.blogg.se/
Postat av: cecilia

hej,

brukar läsa din blogg ibland, eftersom jag också har barn.

bor ni också i vallhov?

visste inte att de fanns öppna förskola här?

jag vill så gärna gå på öppna med Isak, men har inte vågat sjäv, och känner ingen som gör de..

2009-05-19 @ 20:41:54
URL: http://nogg.se/ceciliahagelin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0